ההרוג בתאונת המסוק אתמול בלונדון: הטייס של ג'יימס בונד

טייס המסוק שנהרג אמש כשהתנגש במנוף שימש כטייס של מיטב הכוכבים ההוליוודים בסרטיהם ■ מסוקו של הטייס הוותיק התרסק באופן מפתיע בסמוך ל-6MI, מטה ארגון הביון הבריטי

הערפל הכבד הכשיל גם את הטייס המנוסה ביותר: המסוק שהתרסק אתמול (ד') בלב לונדון גרם למותם של שני בני אדם, ביניהם הטייס. עיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר (ה') כי ההרוג מוכר לכולנו מהסרטים ההוליוודים הרבים בהם הטיס מסוקים, דוגמת "ג'יימס בונד", "טומב ריידר" ו"להציל את טוראי ראיין".

פיט ברנס, תושב העיר ניוקאסל שבאנגליה, נחשב, אחריו 18 שנות ניסיון שצבר באוויר, לטייס מנוסה ומוערך בקרב אנשי תעשיית הקולנוע. ברנס הטיס במשך שנים את המסוקים של הסוכן הבריטי המיוחד 007, וגם השחקנים האמריקניים אנג'לינה ג'ולי וטום הנקס היו בעבר על מסוקו במסגרת סרטים בהם שיחקו.

אך אתמול סמוך לשמונה בבוקר, שעון לונדון, הניסיון הרב של פיט ברנס לא עזר לו להתגבר על הערפל הכבד ששרר. המסוק שהטיס מדגם אוגוסטה 109 התרסק אל תוך מנוף של מגדלים מגורים, מטרים ספורים מה-MI6 מטה ארגון הביון הבריטי, בו פעל ג'יימס בונד בסרטיו.

התמונה של מסוק המתרסק אל תוך בניין, גרמה לרבים לחשוש בתחילה שמדובר בפיגוע טרור, אך מהר מאוד התברר שתנאי מזג האוויר הקשים היו אלה שגרמו לתאונה המצערת שהביאה למותו של הטייס ושל אדם נוסף, שעבד על המנוף בו התנגש המסוק.

עדי ראייה שחזו בתאונה סיפרו כי "כדור של אש צנח מהשמיים" ופגע בשתי מכוניות שהיו על הקרקע. "ראינו את המסוק נופל ככדור אש מפסגת הבניין לקרקע", סיפר אחד העדים לרשת הטלוויזיה הבריטית SKY NEWS. "זה היה רגע מבעית. עמדנו המומים מול הבניין עד שהגיעה המשטרה ופינתה אותנו מהאזור", נזכר.