שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש ל-3.723 ש', האירו התחזק

האירו היציג נקבע בעלייה של כ-0.2% לרמה של 4.977 שקלים ■ פריקו: "יצואנים מתגוננים קדימה מחשש לירידה נוספת בשער הדולר"

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ה') בהתחזקות של השקל מול הדולר והחלשותו מול האירו.

השער היציג של המטבע האמריקני נחלש בכ-0.2% נחלש ל-3.723 שקלים לדולר. האירו היציג נקבע בעלייה של כ-0.2% לרמה של 4.977 שקלים. אתמול, נזכיר, הדולר היציג נקבע ללא שינוי ברמה של 3.73 שקלים, והאירו היציג נחלש בכ-0.4% ל-4.96 שקלים.

בזירת המט"ח העולמית הדולר נסחר בהחלשות מול האירו ל-1.336 דולרים לאירו, ומול הין היפני הדולר מתחזק ב-0.3% ל-88.61 ין לדולר.

ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים, מציינת היום כי "היחלשות הדולר במסחר הבוקר הינה תוצאה של פעילות המגזר העסקי שממשיך למכור מט"ח - יצואנים מתגוננים קדימה מחשש לירידה נוספת בשער הדולר. על אף שער הדולר שראינו שערים גבוהים ממנו בשנה האחרונה, יצואנים רוכשים הגנות גם לחודשים הבאים, דבר היוצר לחץ בשערים כלפי מטה".

סוגיית תקרת החוב האמריקאי ממשיכה להטריד את המשקיעים בוול סטריט ובעולם כולו ברקע ניסיונות המחוקקים בארה"ב לאשר את העלאתה על מנת למנוע מצב של "שיתוק" פעילות הממשל כבר בעוד חודש. בבנק סיטי סבורים כי הסכם על העלאת תקרת החוב יתקבל בסופו של דבר, מה שיוביל לצניחת הדולר וייאלץ את ה'פד' להדפיס עוד כסף.

המשקיעים חוששים משידור חוזר של אירועי הצוק הפיסקלי בכך שמאבק הכוחות בין הדמוקרטים לבין הרפובליקנים בארצות הברית יימשך גם הפעם עד לדקה ה-90, מה שעלול להגביר את העצבנות בשווקים.