ספקנות בכלל פיננסים לגבי טבע: "סימני שאלה רבים"

בבית ההשקעות מורידים את מחיר היעד למניה ל-40 דולר, וההמלצה נשארת "תשואת שוק"

"סימני שאלה רבים" שנותרו לאחר פרסום התוכנית האסטרטגית של טבע מובילים להורדת מחיר היעד למניה על-ידי כלל פיננסים. האנליסט יונתן קרייזמן מפחית את מחיר היעד מ-46 דולר ל-40 דולר, ומחיר היעד החדש משקף פרמיה של כ-6% על המחיר הנוכחי של המניה. ההמלצה נשארת ללא שינוי, "תשואת שוק".

"לדעתנו, האסטרטגיה החדשה של טבע משקפת שינוי כיוון שתוצאותיו יתבררו רק בטווח הארוך", כותב קרייזמן. "אלא שבינתיים הצבר האינובטיבי אינו משכנע מספיק ביכולת למלא את החלל שישאיר הקופקסון, לאחר פקיעת הפטנט ועם התחרות המסתמנת". קרייזמן מוסיף שהחזר למשקיעים שנשאר בגובה של 20%-25% "מותיר את טבע תקועה באמצע הדרך בין חברת צמיחה לחברת ערך".

קרייזמן מעלה כמה סוגיות שישפיעו על מניית טבע. הראשונה היא האם תצליח החברה לבנות פעילות אינובטיבית (תרופות מקוריות) משמעותית בשוק כה תחרותי. בהקשר זה הוא מעריך שחיקה של 22% בהכנסות האינובטיביות של טבע עד 2017, בניגוד לתחזיות החברה, שמצפה לשמר את רמת ההכנסות בתחום.

לדבריו, טבע מביאה בחשבון בתחזיותיה השקות של תרופות שכרגע נמצאות בשלב II של הניסוי הקליני, והוא אינו מכליל אותן מפאת מרכיב האי-ודאות הגבוה. קרייזמן סבור שהאסטרטגיה החדשה שהוצגה בתחום זה היא לא מה שהשוק ציפה לשמוע.

האם תוכנית הקיצוץ ריאלית?

שאלה נוספת שעולה היא האם התוכנית לקיצוץ 1.5-2 מיליארד דולר שעליה דיווחה טבע היא ריאלית. "השקפים ברורים, היישום בשטח קצת פחות", כותב קרייזמן, ומעריך קיצוץ שמרני יותר של 700 מיליון דולר ב-2015.

קרייזמן מעריך שהקופקסון, התרופה הנמכרת ביותר של טבע שמיועדת לטיפול בטרשת נפוצה, אחראית ל-56% מרווחי טבע. להערכתו התרופה תימכר בהיקף של כ-3.93 מיליארד דולר ב-2013, והוא לוקח בחשבון את עליות המחירים האחרונות בקופקסון. בשנים שלאחר מכן הוא מצפה לירידה ממוצעת של 18% בשנה במכירות הקופקסון.

בטבע אופטימיים בנוגע לקופקסון במינון כפול (40 מ"ג) שניתן שלוש פעמים בשבוע, בניגוד לזריקה יומית. קרייזמן מעריך שלטבע יהיה "חלון זמן קצר יחסית להעביר חולים לגרסה התלת-שבועית, בניסיון לבלום עזיבת מטופלים קיימים לטובת ה-BG-12 (התרופה המתחרה של ביוג'ן, שצפויה להיכנס בקרוב לשוק, ש' ח' ו')".

טבע הגישה לאחרונה עתירה לרשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) בניסיון לחסום את אישור ה-BG-12 לשיווק, בטענה ששימוש בתרופה עלול לפגוע בכליות. קרייזמן מעריך שטבע לא תצליח למנוע את אישור השיווק לתרופה המתחרה.

מחיר היעד החדש למניית טבע הוא כאמור 40 דולר, ויותר מרבע מהשווי נובע מהקופקסון - 11.9 דולרים למניה.

טבע, המנוהלת על-ידי ד"ר ג'רמי לוין, נסחרת בבורסות ניו יורק ובתל אביב לפי שווי שוק של 32.8 מיליארד דולר. מאז פרסום התוכנית האסטרטגית בדצמבר איבדה מניית החברה כ-4% מערכה.

ההמלצות על טבע
 ההמלצות על טבע