סיטי: הראלי לא יחזיק מעמד, צפו למימושים כבדים בקרוב

טום פיצפטריק, האנליסט הטכני של בנק ההשקעות סיטיגרופ לא מתרשם מגל האופטימיות ששוטף את השווקים וטוען כי לגל העליות אין מומנטום מספיק חזק ■ פיצפטריק: בטווח הקרוב העליות ימשכו קצת ולאחר מכן יגיעו מימושים של כ-20%

אומנם האופטימיות בשווקים בשיא ומדד ה-S&P 500 ננעל בתום המסחר אמש (ה') בשיא של 5 שנים, אולם את טום פיצפטריק, האנליסט הטכני של בנק ההשקעות סיטיגרופ זה לא מרשים. בראיון ל-CNBC הוא טען כי הראלי האחרון בשווקים מזכיר לו את גלי העליות שהיו לפני משבר הדוט.קום ב-2000 ולפני התפוצצות בועת הדיור בארה"ב ב-2007, כך שהוא צופה גל ירידות בקרוב.

"אני חושב שבטווח הקרוב עדיין נראה עליות, אך כאשר בוחנים את הרמה שבה נסחר ה-S&P, ניתן לראות כי היא קרובה מאוד לרמת השיא שהייתה ב-2000 ו-2007", טוען פיצפטריק. "לכן, אני לא אהיה מופתע אם גל העליות ימשך, אפילו עד לרמה של 1,495 נקודות, אך בסופו של דבר מה שבאמת חסר זה מומנטום".

האנליסט הטכני של סיטי טוען שכאשר בוחנים את התמונה הכללית, המצב ב-3 החודשים האחרונים לא השתנה, ולכן בקרוב יהיה גל מימושים שיוביל לירידות של כ-20% או יותר.

ומה לגבי הסימנים החיוביים של הכלכלה האמריקאית? פיצפטריק טוען שאומנם שוק הדיור מתאושש, אך הדרך עוד ארוכה מאוד, בהשוואה לשיא שנרשם ב-2007. "הכל תלוי כיצד משווים את הנתונים", הוא מצהיר. "גם שוק המניות נראה מצוין, הוא עלה 120% מאז 2009, אך אם משווים את הנתונים ל-1999 המדדים למעשה ללא שינוי מהותי והם עדיין מתחת לשיאים שנרשמו ב-2000 ו-2007".

האנליסט הפסימי מדגיש גם שהכלכלה הריאלית צמחה ככל הנראה בכ-1% ברבעון האחרון של 2012 ועדיין קיימות בעיות וחילוקי דעות לגבי המדיניות הפיסקלית של המדינה. בנוסף, הוא טוען כי למעשה מה שניפח את שוק המניות אלו הם התוכניות להקלה כמותית של ה'פד' ולכן לעליות הללו אין מומנטום מספיק חזק.