ברקליס שוקל לשלם קנס פרשת הליבור מהבונוס של העובדים

הבנק שוקל לשלם את הקנס שהוטל עליו - 290 מיליון פאונד - מהבונוסים של העובדים לשנת 2012 ■ מנכ"ל הבנק שלח מייל חריף לעובדים: מי שלא יעמוד בערכים שלנו - לא נרגיש בנוח לעבוד איתו

עיתון העסקים האמריקאי "הפייננשל טיימס" מדווח כי הבנק האנגלי ברקליס שוקל לשלם את הקנס שהטילו עליו הרשויות באנגליה, בגין מעורבתו בפרשת זיוף ריבית הליבור, מהכספי הבונוסים שהבנק התכוון לשלם לעובדים שלו. בכך הבנק יצטרף לרויאל בנק אוף סקוטלנד שכבר הודיע שהוא שוקל מהלך דומה.

נזכיר כי בשל מעורבתו של ברקליס - שהיה השחקן המרכזי - בפרשת זיוף ריבית הליבור (ריבית בין-בנקאית שנקבעת מדי יום) הטילו הרשויות הרגולטוריות באנגליה קנס של 290 מיליון פאונד (כ-460 מיליון דולר). כעת הבנק שוקל לשלם את כל הקנס, או חלק ממנו, מהבונוסים שהתכוון הבנק להעניק לעובדים שלו על ביצועיהם בשנת 2012.

במייל ששלח מנכ"ל הבנק אנתוני ג'ינקינס ל-140 אלף העובדים הוא ביקש מהם לעמוד בסטנדרטים אתיים מחמירים ושהחל מהשנה, הערכת ביצועי העובדים - ולפיה ייקבע גובה הבונוס - תכלול גם מספר עקרונות יסוד שכוללים אמינות, כבוד לאחרים ורמת השירות שמעניק כל עובד ללקוחות שלו.

"יש כאלה שירגישו שהם לא יכולים לעבוד בגישה שבה יש קשר הדוק בין הביצועים לבין עמידה בסטנדרטים ובערכים שלנו. המסר שלי לכל אותם עובדים הוא: ברקליס זה לא המקום בשבילכם", כתב ג'ינקינס במייל שנשלח לעובדים. "החוקים השתנו. אתם לא תרגישו בנוח לעבוד בבנק, ובוא נהיה כנים, אנחנו גם לא נרגיש איתכם בנוח כעמיתים שלנו".