הפך את עורו? קריימר מעניק למלאנוקס המלצת "קנייה"

כחודש לאחר שזעק למשקיעים "למכור, למכור, למכור" את מלאנקוס, בשל הזעזועים שעברה, הפרשן הבכיר של CNBC טוען כעת כי המניה היא הזדמנות קנייה ■ מאז ההמלצה הקודמת שלו המניה צנחה בכ-20%

כחודש לאחר שהמליץ למשקיעים וזעק "למכור , למכור למכור" את מניית מלאנוקס , כעת הפרשן הבכיר של CNBC ג'ים קריימר "הפך את עורו" וטוען כי הגיע הזמן לקנות את המניה. האם מדובר בהזדמנות או שמא ב"סכין נופלת"?

בסקירה שפירסם קריימר באתר הכלכלי The Street, הוא ממליץ למשקיעים לקנות את המניה ואף העניק לה דירוג של "קנייה". זאת, כאמור, לאחר שלפני כחודש זעק הפרשן הצבעוני למכור את המניה. אותם משקיעים שהקשיבו לקריימר ניצלו מירידות של כ-20% בחודש האחרון.

"מלאנוקס הביסה את תחזיות האנליסטים בדוחות הכספיים האחרונים וכעת היא אומרת שסמכנ"ל הכספים פורש מסיבות אישיות", הצהיר קריימר לפני כחודש. "הוא איש מפתח, זה שמנהל את הספרים. המניה נפלה ב-50% מהשיא שלה. כשסמנכ"ל הכספים מודיע על פרישה באופן לא צפוי - אתם חייבים למכור למכור למכור. אני לא אוהב להחזיק מניות כשסמנכ"ל הכספים עוזב מסיבות אישיות".

עם זאת, אנליסטים אחרים אינם שותפים לדעתו של קריימר. אנליסט בזאקס, הוריד המלצה למלאנוקס מ- "outperform", לדירוג של "underperform". בבנק ההשקעות העניקו למניה מחיר יעד של 49.1 דולר. בנוסף, בכלל פיננסים הורידו המלצה למניית החברה לרמה של "market perform". מנגד, אנליסט אחר ב-UBS שידרג את המלצתו על מלאנוקס, מ"נייטרלי" ל"קנייה", והעניק לה מחיר יעד של 65 דולר, לעומת מחיר יעד קודם של 56 דולר.

מניית החברה צוללת כעת בבורסה של ת"א בכ-4.8%, ומשלימה ירידה של כ-45% ב-3 החודשים האחרונים. בעקבות ההמלצות השונות נשאלת השאלה האם המניה של חברת השבבים הישראלית נחשבת להזדמנות קנייה או שמא היא בבחינת "סכין נופלת"?