תדהמה בש"ס: נשרפו ספרים שכתב הרב עובדיה יוסף

באור יהודה הזדעזעו הבוקר לגלות את ספרי הרב עובדיה יוסף שרופים ■ במשטרה פתחו בחקירת האירוע, אך גורמים בש"ס מיהרו להאשים את פעילי הרב אמנון יצחק ממפלגת כח להשפיע

אלמונים הציתו הבוקר ספרים של מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, באור יהודה. גורמים במפלגה האשימו את פעילי הרב אמנון יצחק ממפלגת כוח להשפיע - שמכחישה כל קשר לאירוע.

"אנחנו מזעזעים, כואבים ולא מעכלים את המעשה הזה - איך מישהו מבנו עמנו מסוגל לעשות את זה?", תהה הבוקר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט עוזי אהרן, יושב ראש ש"ס בעיר. "אני עדכנתי את הרב אריה דרעי, זה מעשה נפשע שאין לו אח ורע בתולדות העם היהודי ואנו מקווים מאוד שזה לא קשור לבחירות".

ספרי הרב עובדיה יוסף שנשרפו / צילום מסך
 ספרי הרב עובדיה יוסף שנשרפו / צילום מסך

מאוחר יותר צפויה באור יהודה קבורת הספרים שנשרפו בנוכחות, אירוע שבו יהיה נוכח הרב אריה דרעי, מראשי מפלגת ש"ס. "כולם הזדעזעו מהמעשה הזה", אמרו גורמים בתנועה. המשטרה פתחה בחקירת המקרה.

במפלגת כח להשפיע הכחישו בתוקף את ההאשמות. "זה שקר גמור, אנחנו נגד אלימות ומעולם לא התנהלנו באלימות - אנחנו שומרים על מנהל תקין", אמרו במפלגה. "בש"ס נוהגים בברוטאליות כמו בעבר - הרב יצחק נתן הוראה לפעילים אפילו שלא לגדף, ובטח שלא לעשות מעשים כאלה".

בין שתי המפלגות מתנהל בחודשים האחרונים מאבק יצרי, שלווה גם באירועים אלימים. שתיהן מתמודדות על קולות בוחרים מהמגזר החרדי.