למרות ההתנגדויות: רוית ברניב מונתה ליו"ר תנובה

ברניב, לשעבר יו"ר קבוצת שיכון ובינוי, תחליף בתפקיד את ד"ר שמואל אבן ששימש כיו"ר הזמני של קבוצת תנובה במשך 10 חודשים

למרות ההתנגדות של מאיר שמיר והקיבוצים השותפים בתנובה, רוית ברניב, לשעבר יו"ר קבוצת שיכון ובינוי, מונתה הערב (א') ליו"ר החברה.

ברניב תחליף את ד"ר שמואל אבן, ששימש כיו"ר זמני של קבוצת תנובה ב-10 החודשים החולפים. ד"ר אבן יסיים את כהונתו בוועד ההנהלה של תנובה בתום 5 שנות כהונה, כמתוכנן.

רוית ברניב מביאה עמה לתנובה ניסיון רב-שנים בניהול מערכות גדולות ומגוונות. ב-5 השנים האחרונות היא כיהנה כיו"ר קבוצת שיכון ובינוי, במהלכן גיבשה מנועי צמיחה עיקריים לקבוצה: כניסה למדינות חדשות בפעילות התשתיות של הקבוצה, נדל"ן בארץ ובחו"ל, אנרגיה מתחדשת וטיפול במים ועוד. לפני כן שימשה ברניב כמנכ"לית נטוויז'ן, אותה הובילה להנפקה בבורסה ולמיזוג עם 013 ברק.

ד"ר שמואל אבן השלים כהונת יו"ר קצרה יחסית בזמן, אך במהלכה עברה הקבוצה כברת דרך ארוכה ועמדה ביעדיה העסקיים. בתוך כך קיבל ועד ההנהלה - בעבודת מטה אינטנסיבית - סדרה של החלטות חשובות לעתיד הקבוצה, כגון ההכרעה על הקמת מחלבה מודרנית בתל-יוסף בהשקעה של 340 מיליון שקל, שתועיל גם לחקלאי הגליל.

אבן הודה למנכ"ל אריק שור, למנהלים ולעובדים על עבודתם המצוינת; וכן לקרן אייפקס ולמבטח שמיר, שבחרו בו בזמנו. הוא איחל הצלחה לרוית ברניב והמשך שגשוג לקבוצת תנובה.