כן פייט עולה ב-2%: מעבירה את מערך ייצור התרופות לסין

החברה מעריכה כי כתוצאה מהייצור בסין תוכל החברה להשיג חיסכון מצטבר בעלויות של מיליוני דולרים

קבוצת כן פייט ביופרמה , העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות ומחלות כבד, הודיעה היום על העברת מערך הייצור של תרופות החברה לסין וזאת בהמשך להצלחת החברה וחברה הסינית בשם Chemspec, בהשגת אופטימיזציה בתהליך הייצור של כמויות מסחריות של החומרים הפעילים ובעלויות נמוכות משמעותית.

כן פייט מעריכה כי כתוצאה מהייצור בסין תוכל החברה להשיג חיסכון מצטבר בעלויות של מיליוני דולרים, לקצר את לוחות הזמנים וליהנות מהכנסות עתידיות מהסכמי מסחור, אם וככל שייחתמו, בהם החברה תספק את החומר הפעיל של התרופה, בהתאם לתנאים שנקבעו בהסכמים הקיימים עם שותפי החברה ביפן ובקוריאה.

כן פייט מדווחת כי במקביל להתקדמות בפיתוח הקליני, הצליחה החברה לבצע, באמצעות שיתוף הפעולה עם החברה הסינית, אופטימיזציה של תהליך הייצור של תרופות ה-101CF וה- 102CF. התרופות ייוצרו כעת על ידי חברת Chemspec - חברה סינית עם ניסיון עתיר שנים הנחשבת מובילה בתחומה והמייצרת עבור חברות פארמה בינלאומיות. תהליך הייצור החדש הינו בהתאם לתנאי הייצור הנאותים (GMP) ולדרישות גופי הרגולציה בארה"ב ובעולם.

יכולתה של כן פייט להבטיח ייצור שוטף של התרופות תספק מענה אופטימאלי לצרכי החברה בקידום הניסויים הקליניים המתקדמים (Phase III) אותם היא מבצעת לטיפול במחלת הפסוריאזיס ובסינדרום העין היבשה. כמו כן, מערך הייצור החדש בסין עשוי לתמוך בכל מאמץ עתידי של החברה בכניסה למו"מ לחתימת הסכם מסחור ו/או הסכם שיתוף פעולה עם חברות פארמה בינלאומיות וכמענה לצרכי ייצור ואספקת התרופות בעתיד.

פרופ' פנינה פישמן, מנכ"לית קבוצת כן פייט, ציינה כי "כן פייט נערכת לקראת השלמתם של ניסויים קליניים Phase III וקידומן של תרופות נוספות לשלבי הניסוי המתקדמים ביותר. כחלק ממאמץ זה נדרשת החברה ליכולות ייצור גבוהות בהרבה שיוכלו לתמוך במאות חולים בניסויים וכן למערך ייצור שידע לספק באופן שוטף מענה למתווה הניסויים הרחב".