קומברס מפטרת: כ-30 עובדים בישראל הולכים הביתה

ספקית שירותי הבילינג הישראלית-אמריקנית מפטרת כ-120 עובדים בארץ ובעולם - כ-3% ממצבת העובדים הכללית של החברה ■ רוב העובדים מתוך ה-30 שיפוטרו בישראל הם ממטה החברה, ולא מחטיבות הפיתוח או המוצרים

אחרי הפוגה של שנתיים, חוזרים הקיצוצים לקומברס: במסגרת התהליך במסגרתו מנסה יצרנית המוצרים לחברות התקשורת להיות רזה יותר ולחזור לרווחיות, מפטרת קומברס כ-3% מכוח העבודה בחברה, המונה לפי הערכות כ-4,000 עובדים. מספר העובדים בישראל שיפוטר בגל הנוכחי עומד על כ-30 עובדים, ויתר הפיטורים יתרחשו במשרדי החברה בחו"ל.

מקומברס נמסר בתגובה כי "בספטמבר האחרון, הודיעה ‏‎‎קומברס לעובדים ולציבור על כוונתה להפחית את הוצאות ההנהלה והכלליות של החברה. הצמצום בכוח האדם מתמקד בתחום זה. אנו ממשיכים להשקיע במרץ בכל תחומי הפעילות הנוגעים למו"פ, פיתוח מוצרים ושירות ללקוח, על מנת לשפר את המצוינות התפעולית, את שביעות רצון הלקוחות ואת הצמיחה העתידית".‏

קומברס (סימול CNSI‏), אשר פוצלה מחברת האחזקות קומברס טכנולוג'י (סימול ‏CMVT‏) לפני מספר חודשים, נסחרת היום בנאסד"ק לפי שווי של 650 מיליון דולר. הפיטורים בחברה, המנוהלת בידי פיליפ טרטבול, הם כאמור חלק מניסיונותיה לחזור לרווחיות.

את הרבעון השלישי של שנת 2012 (המסתיים בחודש אוקטובר) סיימה קומברס עם ירידה חדה של 24% בהכנסות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, לרמה של 185 מיליון דולר. הירידה בהכנסות גרמה לכך שהחברה עברה מרווח נקי (על-בסיס ‏GAAP‏) של 16 מיליון דולר, להפסד של 10.6 מיליון דולר.

בהסתכלות רחבה יותר, מסתמן כי התופעה של התכווצות ההכנסות החריפה ברבעון השלישי: בתשעת החודשים הראשונים של 2012 נרשמה ירידה של 16.2% בהכנסות ביחס לתקופה המקבילה ב-2011, ואלה הסתכמו ב-494 מיליון דולר. בשורה התחתונה, גדל ההפסד בין התקופות, מ-26 מיליון דולר, ל-31 מיליון דולר.

הנתון המדאיג מבחינתה של החברה הוא שההתכווצות בהכנסות מגיעה דווקא מחטיבת הבילינג (‏BSS‏), אותה החשיבה קומברס כמנוע הצמיחה שלה: הכנסות חטיבה זו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2012 התכווצו ב-31% ביחס לתקופה המקבילה ב-2011, והסתכמו ב-192 מיליון דולר. בחטיבת שירותי הערך המוסף (‏VAS‏), הקיטון בהכנסות היה קטן יותר היה זניח בין התקופות ועמד על 2.5%, ומתחילת 2012 הסתכמו ההכנסות בתחום זה ב-269 מיליון דולר.

מתחילת 2012, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה היה שלילי, והסתכם ב-30.7 מיליון דולר. בסוף חודש אוקטובר היו בקופתה של קומברס מזומנים בהיקף של כ-248 מיליון דולר, ללא חוב.