ביהמ"ש: אם חג'ג' לא יעמוד בהצעתו, נכריז על דוד שחר כזוכה

השופטת יעל אחימן קבעה כי כי הצעת קבוצת חג'ג' בסך 123.5 מיליון שקל היא ההצעה הזוכה במכרז לרכישת המגרש בגוש הגדול בת"א

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, יעל אחימן, קבעה היום (ב') כי הצעתה של קבוצת חג'ג' בסך 123.5 מיליון שקל לרכישת המגרש בגוש הגדול בתל-אביב היא ההצעה הזוכה במכרז.

יחד עם זאת, אחימן הבהירה בהחלטתה, על רקע הצהרתה של החברה כי בכוונתה לערער על גובה הסכום הזוכה, כי "אם לא יודיע עו"ד יצחק חג'ג' על מחויבותו לזכייה לכונס הנכסים תוך 48 שעות, אז ייחשב כמי שחזר בו מהצעתו". במקרה כזה תובא לאישור הצעתו של דוד שחר, העומדת על 123 מיליון שקל.

כזכור, למגרש ברחוב איינשטיין בתל-אביב, המיועד להקמת 74 יחידות דיור ו-950 מ"ר שטחי מסחר, ושהוצע למכירה במסגרת הליך פירוק שיתוף, הוגשו 7 הצעות.

בתום הליך התמחרות שערך כונס הנכסים עו"ד יוסף אפטרגוט, עמדה הצעתה של קבוצת חג'ג' בסך 123.5 מיליון שקל כהצעה הגבוהה ביותר, אחריה הצעתה של קבוצת דוד שחר הנדסה בסך 123 מיליון שקל, ואחריה הצעתו של היזם רמי שבירו עם 121 מיליון שקל.

עוד התמודדו במכרז קבוצת דוידסון בבעלות קרן בן-דוד במשותף עם איש העסקים רני צים ומשקיעי חוץ.

המגרש הוערך על-ידי שמאי המקרקעין רון רודיטי ב-118 מיליון שקל, ובתום ההתמחרות בין המציעים עלתה ההצעה מעל הערכת השמאי ב-5.5 מיליון שקל.

בענף מעריכים כי סיכויי הקבוצה בערעור על המחיר הסופי קלושים, בשל העובדה כי הקבוצה העלתה את הצעתה מרצונה החופשי, ובשל העובדה כי בין ההצעה של חג'ג' לבין ההצעה השניה בגובהה מפרידים רק 500 אלף שקל.

בקבוצת חג'ג' מסרו בתגובה להחלטת בית המשפט כי הקבוצה עומדת מאחורי הצעתה.

עו"ד רוני סנדר ממשרד גיל מור, המייצגת חלק מבעלי הקרקע, מסרה בהמשך להחלטת בית המשפט כי "מדובר במגרש מורכב מאוד, שבמשך שנים החזיקו בו כ-80 בעלים, ולא יכלו לעשות בו דבר. איתור הבעלים ארך למעלה מ-5 שנים, ובסופו הגשנו בקשה לפירוק שיתוף, שהסתיימה בהצלחה".