המנהל של מדונה: "אני רוצה להפיק סרט על קים דוטקום"

גיא עוזרי, ישראלי לשעבר, משקיע ביחד עם אשטון קוצ'ר בסטארט-אפים מובילים כמו Airbnb ו-Spotify: "יש בודדים בהוליווד שבאמת מבינים את מלאכת ההשקעה".

בשנתיים האחרונות הפכה הוליווד לכר פורה של השקעות בסטארט-אפים. שמות כמו ליידי גאגא, אשטון קוצ'ר, ג'סטין טימברלייק, בונו, ליאונרדו דיקפריו וטובי מקגוויר הפכו להיות סוג של אנג'לים, שמשקיעים מההון שהרוויחו על הבמה או בקולנוע כדי לייצר חדשנות בתחומים שונים. אבל נראה שלא כולם באמת מבינים בתחום הזה לעומק ופשוט רודפים אחרי הטרנד.

כך לפחות טוען גיא עוזרי, ישראלי לשעבר והמנהל המוזיקלי של מדונה, בראיון שנתן מעל במת כנס DLD במינכן, גרמניה. עוזרי שותף יחד עם קוצ'ר בחברת A-Grade Investment, שהשקיעה עד כה בחברות כמו Airbnb, שמאפשרת לגולשים בעולם להשכיר ולשכור חדרים דרך האינטרנט, Spotify, שמאפשרת להאזין לשירים מכל מכשיר ו-Getaround, שמאפשרת לבעלי כלי רכב להשכיר אותם לגולשים תמורת תשלום פר שעה.

לדברי עוזרי, החברה בה הוא שותף עובדת כמו קרן הון סיכון לכל דבר, עם צוות אנליסטים מנוסה. "אנשים אחרים בהוליווד, כמו ארי עמנואל (סוכן שחקנים מפורסם, ר.ג.) או ג'סטין ביבר, שמשקיעים בחברות טכנולוגיה, לא עובדים ככה", אמר עוזרי. "יש בודדים שבאמת מבינים את מלאכת ההשקעה".

עוזרי הסביר כי אסטרטגיית ההשקעה שלו סובבת סביב מספר נקודות, כשהראשית היא האם הסטארט-אפ המסוים הזה באמת פותר בעיה אמיתית. לצד זאת, מסביר עוזרי, אנחנו שואלים את עצמנו אם אנחנו יכולים לעזור להם ואם אנחנו בכלל אוהבים את האנשים שמאחורי החברה. "זה קצת מזכיר את הדרך שבה אתה בוחר את הכוכב הבא ורואה אם אתה יכול לקדם אותו ולהביא אותו למימוש הפוטנציאל שלו", הסביר עוזרי.

עוזרי נשאל על קיט דוטקום, שעמד מאחורי MegaUpload, אתר הורדות השירים והסרטים הפיראטי שנסגר לפני שנה ועומד מאחורי אתר אחסון הקבצים Mega, שהושק אתמול. "אני לא יודע עליו יותר מדי אבל הוא נראה לי בחור מאוד צבעוני ואני רוצה לצלם סרט דוקומנטרי על הבחור הזה", אמר עוזרי.

באשר לשאלה אם הוא רואה הבדל בין שון פרקר, אחד היזמים שעומד מאחורי שירות הורדות השירים הפירטי Napster, לבין קיט דוטקום, עוזרי התחמק באלנגטיות ואמר: "שניהם חדשניים בתחומם. חוץ מזה, אני חושב שגם פרקר וגם דוטקום אוהבים לעשות חיים".