מה להנדלר שאין לאחרים?

רגע אחד לפני שמקבלים החלטות הרות גורל בקבוצת בזק

סטלה הנדלר, יו"ר דירקטוריון הוט הפורשת, עשויה להתמנות לתפקיד בקבוצת בזק - מנכ"לית הקבוצה או תפקיד בכיר אחר. זה אפילו נראה סביר מאוד לנוכח המציאות והאתיקה שלא קיימת בישראל, ובשל העובדה שהיא נחשבת למקורבת לבעל השליטה, שאול אלוביץ'.

להנדלר אין שום בעיה לחצות את הקווים. היא עשתה את זה לפני שנתיים כשעברה מסמייל להוט בלי צינון, והיא יכולה לעשות זאת גם עכשיו. חצי שנה של צינון זו לא תקופה משמעותית. היא יכולה להחליף את אבי גבאי, היא יכולה להחליף את גיל שרון והיא יכולה גם להחליף את שאול אלוביץ' בעצמו. הכול בגלל שהשיטה בישראל היא כזו.

רגע לפני ההחלטה, כדאי למחליט לתת את הדעת למה יגידו אותם מנהלים איכותיים שחשבו שיתקדמו בזכות העבודה הטובה שעשו. איך מונעים מהם את הצורך לחפש הזדמנויות אחרות בחוץ. גם מי שראה את עצמו מועמד ראוי מבחוץ יכול לשכוח מפריצת מעגל המקורבים.

זו שאלה שממעטים לשאול כמובן בשל מעמדה של הנדלר והיותה אישה מנהלת יחידה בענף התקשורת, אבל מעבר להיותה מקורבת לבעל השליטה, האם ניתן לומר באופן חד-משמעי שהיא עדיפה על פני גיל שרון, רון אילון או איציק בנבנישתי? אין ספק שהיא מנהלת ראויה ורצינית, אבל האם בתפקידה האחרון בהוט היא נחלה הצלחה כה מרשימה מקנה לה עדיפות על פני מנהלים אחרים שהוכיחו יכולות מצוינות בבזק? לא בטוח. רוצה לומר, במשוואה כישורים-קשרים, להנדלר יש את הקשרים הנכונים בסביבתו של אלוביץ', מה שלא בהכרח ניתן לומר על האחרים.

הסודות יעברו לאלוביץ'?

אם הנדלר תקבל תפקיד בכיר בקבוצת בזק בשנה הקרובה, זה יהיה הרבה גם בזכות היחסים המצוינים בין פטריק דרהי (בעל השליטה בהוט) לאלוביץ'. לא לחינם, דרהי יושב באמצעות הוט מובייל על רשת פלאפון, ולא לחינם כיכבו הטלוויזיות של יורוקום של אלוביץ' במבצעים של הוט. גם אם להנדלר יש צינון פורמלי של שנה, הוא יימחל. הרי דרהי לקח אותה מפרטנר להוט בלי צינון, אז עכשיו הוא יצהיר שהוא מתנגד למעבר שלה לבזק?

נזכיר, שכאשר הנדלר עברה להוט, אילן בן-דב ויעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר דאז, היו קרובים כחוט השערה לפנות בנושא לבית המשפט. בשיחות סגורות, הם אף התבטאו בצורה קשה נגד המעבר שלה ללא תקופת צינון וראו בכך יריקה בפרצוף. להנדלר זה כמובן לא הפריע. הבונוס שהם קיבלו ממנה היה כניסתה של הוט, חודשים ספורים לאחר מכן, לתחום ה-ISP (ספק שירותי אינטרנט), תוך שהיא גורמת לנזק משמעותי לחברה שהיא ניהלה במשך 8 שנים - 012 סמייל.

סביר להניח שהנדלר יישמה את הניסיון שצברה בסמייל במהלכים של הוט באינטרנט. שלא לדבר על הרגולציה והמאבקים שניהלה כמנכ"לית סמייל נגד חברות התשתית הוט ובזק, ואיך התהפך הגלגל כאשר עברה להוט.

ועוד לא דיברנו על הוט מובייל. הנדלר ניהלה את החברה מא' ועד ת', מינתה את המנכ"ל יעקב נדבורני, והיא יודעת בדיוק איך בנויה הרשת, יתרונותיה וחסרונותיה, מהן התוכניות השיווקיות לשנים הקרובות ועוד ועוד. מישהו באמת מאמין שהסודות האלה לא יעברו לפלאפון ולאלוביץ'?

רגע לפני שמקבלים החלטות הרות גורל בקבוצת בזק, ראוי שיילקחו בחשבון כל השיקולים הרלוונטיים, גם בפן הערכי וגם בזה העסקי, על מנת שהן ישרתו נאמנה את הקבוצה, מנהליה, עובדיה, לקוחותיה והענף שבו היא פועלת.