"הסקטור הפיננסי גדול מדי - השקיפות נמוכה מדי"

כך אמר היום זו מין, סגן מזכ"ל קרן המטבע הבינלאומית, במפגש השנתי של הפורום הכלכלי העולמי (WEF) בדאבוס ■ ג'יימי דימון, יו"ר JP מורגן: "אנו חלק חיוני מהכלכלה"

"יש בעיה - משקלו של הסקטור הפיננסי גדול מדי, המוצרים מסובכים ומורכבים מדי והשקיפות נמוכה מדי. לסקטור הפיננסי יש עוד כברת דרך ארוכה לעבור ולהשתנות. רווחיות זה דבר חיוני, אך זה לא הדבר היחידי", כך אמר היום (ד') זו מין, סגן מזכ''ל קרן המטבע הבינלאומית, בפאנל על עתידו של הסקטור הפיננסי במפגש השנתי של הפורום הכלכלי העולמי (WEF) בדאבוס.

לדברי אקסל וובר, מנכ''ל בנק UBS ולשעבר נשיא הבונדס בנק, "כשעזבתי את הבונדס בנק ונכנסתי ל-UBS, היה לי ברור כי הכללים חייבים להשתנות והרבה דברים חייבים תיקון. מבחינת הרגולציה, השקיפות חייבת להתרחב - כי משלמי המסים חייבים לדעת מה קורה. יש לנו היום קשר יוצא מן הכלל עם הרגולטורים".

ג'יימס (ג'יימי) דיימון, יו''ר JP מורגן ארה''ב, סינגר על הסקטור ואמר: "הסקטור הפיננסי הוא חלק חיוני מהכלכלה, חילקנו ב-2008, לפני המשבר, כ-7 טריליון דולר לסקטור הפרטי, לממשלות ולמשקי הבית. מאז המשבר כמות המוצרים המסוכנים ירדה דרמטית".

"אנו מחלקים וחושפים את כל הנכסים והחובות שבידינו לפי כל קטגוריה שאפשר אפילו לדמיין. הכי קל זה להאשים אותנו ולהגיד לנו 'אל תיקחו סיכונים', אבל פשוט אי אפשר. זה לא נכון שכל הבנקים דרשו חבילות הצלה. הבעיה היא שיש דיס-אינפורמציה עצומה שמובלת על ידי כל מיני אינטרסנטים", אמר.

טידג'אן טיאם, מנכ''ל פרודנשיאל, מהמוסדות הפיננסיים הגדולים בעולם, חיזק את דיימון וטען: "אין שום סיכוי שהכלכלה הגלובלית תצא מהמשבר שבו היא נמצאת כעת, ללא סקטור פיננסי בריא וחזק".