צפו: נוקיה קופצת מעל הפופיק - לומיה 920 ב-4,300 שקל

נוקיה תשיק ביום ראשון הקרוב בישראל את סדרת הלומיה החדשה שלה, הכוללת את ממשק הווינדוס פון 8 של מיקרוסופט ■ האם תצליח להתחרות באייפון 5 ו-4S, בסמסונג גלקסי ובמכשירי הווינדוס פון 8 של סמסונג ו-HTC?

נוקיה תחל את מסע הקאמבק שלה בישראל ביום ראשון הקרוב, אז תשיק את סדרת הלומיה החדשה שלה, הכוללת את ממשק הווינדוס פון 8 של מיקרוסופט. מדובר בסמארטפון השלישי היוצא בארץ, אחרי האטיב אס של סמסונג וה-8X של HTC, הכוללים את מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט.

בשביל לחשוף את הצרכנים למכשירים החדשים, ייבואנית נוקיה בארץ - יורוקום, הקימה מתחם חווייתי שיפעל עד 11 בפברואר בקניון איילון ברמת גן. במתחם לא ניתן לרכוש את מכשיר הלומיה, אולם הלקוחות כן יכולים להתנסות במכשירים במספר עולמות תוכן של צילום, עסקים (תוכנת אופיס), מוזיקה ומשחקים (אקס בוקס 360).

סדרת הלומיה, הכוללת את דגם הדגל 920 ואת אחיו הקטן יותר 820, תצטרך להתמודד בשלוש חזיתות שונות. מחזית אחת אפל, עם מכשירי האייפון 5 וה-4S שלה. מהחזית השנייה - גוגל, המציעה מגוון סמארטפונים הפועלים על מערכת ההפעלה של אנדרואיד, למשל, הגלקסי אס 2 ואס 3 של סמסונג, הנמכרים בין 2,000 ל-3,000 שקל בחנויות. מהחזית השלישית, מכשירי הווינדוס פון 8 של סמסונג ו-HTC.

הלומיה לא זול

המחירים של סדרת הלומיה לא זולים בכלל. 4,300 שקל לדגם ה-920 ו-3,500 שקל ל-820. לשם השוואה, דגם הדגל של סמסונג, אטיב אס, עולה 3,500 שקל.

היתרון של נוקיה, הוא שקהל הלקוחות שלא עבר לסמארטפונים של אפל או גוגל, עדיין מחשיב את החברה הפינית לשחקן אמין. מהצד השני, לקוחות שמחזיקים אייפון או גלקסי, יתקשו לעבור למכשיר, שאת כמות האפליקציות של גופים ישראליים גדולים, אפשר לספור כרגע ביד אחת.

מצלמה חזקה

הלומיה 920 מגיע עם מצלמה בעלת חיישן של 8.7 מגה פיקסל, כולל טכנולוגיית PureView, המשפרת את איכות התמונות. בנוסף, המצלמה מאפשרת צילום תמונות מוצלח יותר בלילה, בזכות כך שהעדשה נשארת פתוחה זמן ארוך יחסית בעת צילום, להחדרת אור. כמו כן, יש במכשיר יכולת המסוגלת למחוק מתמונות עצמים לא רצויים. כמו עובר אורח, שמופיע בתמונה.

ה-920 כולל מסך בטכנולוגיית Pure Motion HD Plus, המציע לדברי החברה תמונה חדה וחלקה יותר ממסכי HD אחרים. בנוסף, הטלפון מזהה שהמכשיר נמצא באזור עם אור שמש ישיר ומתאים את עצמו, כך שניתן לצפות בקלות במסך ה-4.5 אינץ' שלו. המסך גם מאפשר להמשיך לעבוד איתו, גם כאשר לובשים כפפות ולא רק במגע ישיר עם האצבעות.

מכירות לא מאכזבות

מכירות הלומיה בעולם לא רעות בכלל מבחינת החברה. ברבעון הרביעי של השנה, נוקיה מכרה 4.4 מיליון יחידות של המכשיר. מאמצי השיווק של נוקיה רק החלו בישראל, ומרכז החוויה בקניון איילון הוא התחלה מוצלחת.

נוקיה היא הראשונה בארץ, שבאמת משקיעה בהחדרת מכשירי הווינדוס פון. אם היבואנית יורוקום תפעל בחוכמה, אולי כבר השנה נוכל לראות אותה כשחקנית מן השורה בעולם הסמארטפונים.