בשביל זה יש חברים: מי מקיף את לפיד ועזר להצלחתו?

מאז ומתמיד היה לפיד מוקף בחברים קרובים ■ חלקם תרמו מכספם לקמפיין, חלקן ייעצו וחלקם שולבו במפלגה ■ מי בכוורת?

לאורך קמפיין הבחירות עשה יאיר לפיד לא מעט טעויות פוליטיות, אולם נראה שהוא ניחן באחת התכונות החשובות ביותר לפוליטיקאי: היכולת לשמר סביבו צוות מסור ונאמן. מאז ומתמיד היה יאיר לפיד מוקף בחברים קרובים. לאחר שעזב את כורסת המגיש הנוחה והחמימה של ערוץ 2 וקפץ לביצה הפוליטית, היה זה אך טבעי עבור חבריו להמשיך איתו לפרק הבא בחייו. חלקם תרמו לו מכספם לקמפיין, חלק אחר התגייס לייעץ, ורבים מהם אף שולבו במפלגה החדשה שהקים.

בצד חבריו הקרובים - הלל קוברינסקי, אורי שני, עופר שלח, שי פירון, דני וסלי, יוסי סילמן וקובי מויסה - פעל בשנה האחרונה צוות מקצועי שניהל את הקמפיין שהביא ללפיד את הניצחון. לתפקיד מנהלת התקשורת גיוסה נילי רייכמן ובצדה עבדו הפרסומאים יורם באומן ויורם לוי ששילבו כוחות עם האסטרטג האמריקאי מרק מלמן. היועץ האמריקאי חובש הכיפה שהה בחודש האחרון בישראל וליווה את הקמפיין מקרוב. לאורך כל הקמפיין היה זה מלמן שטען שהסקרים אינם יודעים להתמודד עם אופן ההצבעה בקרב הצעירים ותמך בהצגת היעד של 25 מנדטים.

להישג המרשים של לפיד תרמו גם מנהל הניו מדיה רועי דויטש, תמי נשיא שהייתה המפיקה של לפיד בערוץ 2 והתגייסה לעזרה עם ההכרזה על הקמת המפלגה, החברים הקרובים לחברי הכנסת הטריים עופר שלח ושי פירון וגם שני היועצים המשפטיים, גיא בוסי ורונן אביאני.

הכוורת של יאיר לפיד
 הכוורת של יאיר לפיד