תגובת וושינגטון לבחירות: חדשו השיחות עם הפלסטינים

נמנע מלהביע דעה על המאמצים העתידיים להרכבת הקואליציה ■ אובמה ישוחח עם נתניהו ■ "אנו מאמינים שצריכות להתקיים בין הצדדים שיחות ישירות על סוגיות המעמד הסופי"

בתגובה ראשונה על על הבחירות בישראל, אמר הערב (ד') דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, כי ישראל והפלסטינים צריכים לחדש את השיחות הישירות ביניהם. הדובר נמנע מלהביע דיעה על תוצאות אפשריות של המאמצים העתידיים על הרכבת הקואליציה.

בתשובה לשאלה בתדרוך היומי לכתבים אמר הדובר, שארה"ב מברכת את ישראל על הבחירות ששנערכו בה אתמול. "אנו מאמינים שמה שצריך להתרחש עתה הוא מו"מ ישיר בין שני הצדדים שיתייחס לבעיות המעמד הסופי ושיביא לפתרון של שתי מדינות".

קרני ציין, ש"סביר מאוד" שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, ידבר עם רה"מ, בנימין נתניהו, אך לא קבע לוח מזנים. "בבוא הזמן המתאים, אני משוכנע שהשיחה תתקיים", אמר הדובר.

לפי הערכות בוושינגטון, ייפגש אובמה עם נתניהו במארס, כאש רה"מ יגיע לוושינגטון לרגל הוועיד השנתית של אייפ"ק, השדולה הפרו ישראלית בארה"ב.

בדיון התקופתי במועצת הביטחון על המצב במזה"ת, אמר הערב שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, כי המדינות שתומכות היום במאבקה של צרפת נגד ג'יהאדיסטים במאלי, צריכות לתמוך במאבקה של ישראל בטרור האיסלמי מחר. "אם מאלי נמצאת על מפתן דלתה של צרפת, עזה יושבת בסלון של ישראל", אמר פרושאור.

"מיליוני אזרחים מימשו אתמול את זכותם הדמוקרטית להצביע בישראל; עד מתי נחכה שבחירות דמוקרטיות כאלה יתקיימו ויהיו חלק מחיי המזה"ת"? - אמר השגריר. "למרבה הצער, אנו רואים עתה תמונה עגומה במרבית מדינות האזור - דיכוי, חוסר יציבות, אלימות מזעזעת ורדיפות מיעוטים".

הוא תקף את התעלמות המועצה מנושאים בוערים במזה"ת, כסוריה, ואת התמקדותה הכפייתית בישראל.