שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש ושערו נקבע על 3.719 ש'

האירו היציג נחלש בכ-0.15% ושערו נקבע על 4.957 שקלים ■ בעולם נסחר הדולר סביב 1.334 דולרים לאירו ■ FXCM: "בשוק המט"ח לא היה די בסנטימנט החיובי הזה כדי לתת דחיפה משמעותית לשקל ולהצניח את הדולר-שקל לשפל חדש"

המסחר בזירת המט"ח התנהל היום (ה') בהתחזקות של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש בכ-0.08% ושערו היציג נקבע על 3.719 שקלים ואילו האירו נחלש מול השקל בכ-0.15% ושערו היציג נקבע על 4.957 שקלים. בעולם נסחר הדולר סביב 1.334 דולרים לאירו.

בתחום המאקרו, בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש (PMI) של HSBC לתעשייה טיפס לשיא של 24 חודשים בינואר, 51.9 נק', לעומת 51.5 נק' בדצמבר ו-50.5 נקודות בנובמבר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי האירוע המרכזי בישראל השבוע היה כמובן הבחירות. בעוד שוק המניות הגיב בחיוב לתוצאות הבחירות, זירת המט"ח המשיכה בדשדוש שהחל עוד בשבוע שעבר, כאשר הדולר-שקל נסחר כמעט ללא שינוי מעל רמת התמיכה ב-3.71. עוד יש להמתין ולראות האם תהיה המשכיות לתגובה החיובית של שוק המניות בישראל, או שמא היה זה יותר ראלי של אנחת רווחה, שנבע מן העובדה כי תוצאות הבחירות הורידו מהפרק אפשרות של ממשלת ימין צרה. כמו כן, העם אמנם בחר בשינוי, אבל בשינוי שמציע לפיד ולא בשינוי שמציעה שלי יחימוביץ', וגם זה סוג של הקלה עבור השוק לאור תמיכתו של לפיד בעקרונות השוק החופשי.

ואולם, "בשוק המט"ח לא היה די בסנטימנט החיובי הזה כדי לתת דחיפה משמעותית לשקל ולהצניח את הדולר-שקל לשפל חדש. גם בשוק המט"ח העולמי, למרות עליות השערים בשוקי ההון, במסחר בדולר לא נרשמו שינויים משמעותיים. כעת יהיה עלינו לעקוב אחר ההתפתחויות הטכניות במסחר בדולר-שקל. הצמד נע בתוך טווח צר שבין 3.75 ו-3.70, ללא יכולת החלטה לנוע מעבר לגבולות אלו. אם נראה פריצה כלפי מעלה, היעדים יהיו ב-3.79, 3.849 ו-3.875, לעומת זאת, שבירה למטה תסלול את הדרך ל-3.69 שקלים לדולר".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "עם פתיחת הפסגה הכלכלית בדאבוס הדיבורים על הצורך של כל מדינה לאושש את כלכלתה והתליכים של מעורבות בשער החליפין במטרה להעניק תנאי סחר עדיפים כמו ביפן ובריטניה. דיבורים אלה מעידים על המצוקה בקרב קובעי המדיניות לאור המשך ההאטה הכלכלית והחשש מהידרדרות מחודשת. העלייה בתשואות שנדרשות לשלם מדינות עתירות סיכון כמו ספרד ואיטליה מזכירה כי המשבר הכלכלי שפקד את אירופה נותר בעינו. הפירוק של גוש האירו כרגע ירד מהפרק, אבל הבעיות המרכזית של אירופה והיא עליית האינפלציה ובמקביל אבטלה גואה, מעידות שהמדינות לא התגברו על אתגרי היבשת. כרגע מי שנדרשים לספק את הסחורה הם הפוליטיקאים, אליהם עבר הכדור מהמגרש של הכלכלנים".

עוד הוסיף פריימן: "שאלת הגירעון התקציבי האמריקאי והצורך להגדיל את תקרת החוב צפויה בתוך כחודש ימים להחזיר את עיקר תשומת הלב לעבר הזירה האמריקאית ולהתגוששות הצפויה בין הנבחרים האמריקאי לממשל. המשך מדיניות הדפסת הכספים והיד הקלה המופעלת כלפי רכש איגרות חוב צפויה לפגוע בחוסנו של הדולר. בזירה המקומית היצעי מט"ח סביב רמת 3.75 שקלים בולמים בשלב הנוכחי את פיחות השקל, בעוד ביקושים מצד הסקטור העסקי בקרבת רמת 3.7 שקלים לדולר ממתנים את השפעת עודפי ההיצע".