גישושים לקואליציה: נתניהו נפגש עם לפיד ושוחח עם יחימוביץ'

(עדכון) הפגישה נמשכה כשעתיים וחצי והתקיימה במעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים ■ שני הצדדים אמרו בסיום הפגישה כי "התנהלה באווירה טובה מאוד" ■ בהמשך הערב, נתניהו שוחח גם עם נפתלי בנט, זהבה גלאון ושלי יחימוביץ'

יומיים לאחר הבחירות הקואליציה החדשה קורמת עור וגידים: אחר הצהריים נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו הרשמי בירושלים עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. בתום הפגישה דיווחו שני הצדדים כי הפגישה שנמשכה שעתיים וחצי "התנהלה באווירה טובה מאוד".

בהודעה נאמר כי "נתניהו ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד דנו באתגרים שעומדים בפני המדינה ובדרכים להתמודד איתם וקבעו להיפגש שוב בקרוב".

קודם לכן שוחח נתניהו גם עם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, וזאת לאחר שהתברר כי השלמת ספירת קולות החיילים זכתה המפלגה במדנט נוסף שבא על חשבון רע"מ - תע"ל שירדה ל-4 מנדטים. ובכך נשבר התיקו שהיה קיים בין גוש הימין וגוש המרכז-שמאל עם 61 מנדטים לימין לעומת 59 למרכז-שמאל.

במסגרת מאמציו של רה"מ בנימין נתניהו להקים ממשלה רחבה ככל שניתן, הוא שוחח הערב עם יו"ר מפלגת מרצ, זהבה גלאון ובהמשך הערב אףהתקשר גם ליו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' והציע לה להפגש ולשוחח על אפשרות של הצטרפות לממשלה.

יחימוביץ' אמרה לרה"מ כי הוא יודע טוב מרבים אחרים עד כמה עמוקה התהום הפעורה ביניהם בכל הנוגע לכלכלה ולחברה בישראל, וכי לא תתן יד להמשך ריסוקה של החברה הישראלית בתמורה לכסאות בממשלה. "בכוונתנו להיות אופוזיציה חריפה וקשה לצעדים שאתה מתכוון לעשות. בכל הנוגע למו"מ המדיני שיש לחדשו בדחיפות - מפלגת העבודה תתמוך בכל צעד כזה ותעניק לו גיבוי מהאופוזיציה".

יחימוביץ' אמרה לרה"מ כי היא מכבדת את ההזמנה לפגישה וכמובן תגיע אליה, והדגישה כי אין מדובר בעניין אישי אלא בפערים אידיאולוגים ופוליטיים שאינם ניתנים לגישור. "הציבור החליט שנהיה באופוזיציה ואנו נכבד את ההכרעה הדמוקרטית".