לאומי: "הקיצוץ התקציבי עלול לפגוע בתוצאות החברות"

כך מעריכים כלכלני בנק לאומי ■ "קיים סיכון להמשך תיקון בשוק המניות המקומי, דבר המשתקף גם מעליית סטיות התקן הגלומות בחוזים על מדד המעו"ף" ■ באשר להודעת הריבית - הכלכלנים לא צופים העלאה בשבוע הבא

"בטווח הקצר מגמת המסחר תושפע מהנעשה מעבר לים, אך גם מהתוכנית הכלכלית של הממשלה החדשה שתקום", מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית, בסופו של שבוע בו התבהרו תוצאות הבחירות לכנסת ה-19.

"נזכיר כי ע"פ ההערכות צפוי קיצוץ תקציבי בהיקף משמעותי, מה שעלול לפגוע במעט גם בתוצאות החברות. נדגיש כי קיים סיכון להמשך תיקון בשוק המניות המקומי, דבר המשתקף גם מעליית סטיות התקן הגלומות בחוזים על מדד המעו"ף. עוד נציין, כי בהתחשב ברמות המחירים אליהן טיפסו חלק ניכר ממניות המעו"ף, בעת הנוכחית אנו מעדיפים השקעה במניות השורה השנייה על פני מניות השורה הראשונה", מסכמים בלאומי.

באשר להחלטת הריבית בשבוע הבא - בבנק לאומי סבורים כי בנק ישראל לא יעלה את הריבית.

בשוק האג"ח ממליצים כלכלני לאומי, לאור רמת התשואות הנמוכה בחלקו הקצר של העקום ורמת הסיכון במח"מ הארוך, "על החזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני. בשל היות ציפיות האינפלציה משוק ההון נמצאות ברמה דומה להערכות החזאים אנו נותרים בהמלצתנו לתמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי. לאור רמת התשואות הנמוכה באפיק הקונצרני, יש להקפיד על בחירת אגרות חוב בהן התשואה הצפויה הולמת את הסיכון. זאת, תוך התמקדות בחברות תזרימיות ובאג"ח בעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים)".