מריו דרגי: "קונסולידציה פיסקאלית היא בלתי נמנעת"

נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB) מריו דרגי, נאם במפגש השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ואמר כי "אנו רואים שרמת הפעילות הכלכלית ב-2013 מתייצבת ברמה מאוד מאוד נמוכה"

"האירוע המרכזי של 2012 הוא השיגור מחדש של האירו. ככה שנת 2012 תיזכר. ממשלות אירופה השיגו קונסולידציה פיסקאלית מדהימה וגם התקדמות מדהימה ברפורמות המבניות תוך הגברת התחרותיות, שיפור המצב הפיסקאלי תוך הורדת הגירעון והחוב וגם את החשבון השוטף". כך אמר היום (ו') נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB) מריו דרגי, במפגש השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

"הדבר השני הוא שלראשונה אחרי שנים רבות, תהליך האינטגרציה האירופית התחדש וזה תופס מומנטום. וכמובן הדבר השלישי הוא דבריו של הבנק המרכזי לרבות שיגור שתי התוכניות - LTRO וה-OMT. היו לתוכניות הללו השפעה מכרעת בשווקים הפיננסים. וגם הפחתנו ריבית ובכך גם שינינו את המדיניות המוניטארית.

"היעד המרכזי האסטרטגי של הבנק הוא למעזר את הפרגמנטציה שמאפיינת את גוש האירו. אנו רואים שרמת הפעילות הכלכלית ב-2013 מתייצבת ברמה מאוד מאוד נמוכה. אנו אכן רואים הדבקה חיובית במישור הפיננסי אבל אנו לא רואים אותה דבקה חיובית בפעילות הריאלית", אמר דרגי.

דרגי הדגיש עוד כי "קונסולידציה פיסקאלית היא בלתי נמנעת. אין אפשרות להגיע ליציבות כלכלית תוך יצירה בלתי מוגבלת של חוב. אבל מצד שני אנו חייבים להבין שבטווח הקצר, הקונסולידציה ממתנת את הפעילות. אז השאלה אינה צנע או צמיחה אלא איך משלבים. איך עושים קונסולידציה תוך מזעור האפקט הממתן. דבר לא פחות חשוב: באיזה תנאים נוקטים קונסולידציה. בדרך כלל, זה קורה תחת המון לחץ, בעיקר מהשווקים. הדבר הפשוט הוא לעלות מסים ולקצץ בהשקעות. זה רק מגדיל את האפקט הממתן של הקונסולידציה. וזה לא טוב. המסקנה השלישית היא שהססנות בנקיטת קונסולידציה איננה משתלמת והיא לא כדאית".

דאבוס
 דאבוס