ש"ס ויהדות התורה מתכננות להקים "בלוק חרדי" מול לפיד

ביהדות התורה הבהירו הבוקר כי יחד עם ש"ס, מספר המנדטים שלהם רחוק מנדט אחד בלבד מזה של לפיד ■ "אנחנו הולכים יחד עם ש"ס בנושאים העקרוניים, אני מניח שההיגיון יגבר", אמר ח"כ גפני (יהדות התורה) הבוקר בהתייחסו לתכנית השוויון בנטל

נלחמים בהרכבת הממשלה: לאחר החיזורים לעבר יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד, ביהדות התורה שולפים סכינים ומזכירים כי מספר המנדטים של מפלגתם ושל ש"ס יחד נושק למספר המנדטים של לפיד. "אמנם יש עתיד קיבלה 19 מנדטים, אבל יהדות התורה וש"ס יחד זה 18", אמר חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) הבוקר (ו') בריאיון לגלי צה"ל.

כהכנה למשא ומתן הקואליציוני, ייתכן כי מתגבשת חזית חרדית נגד יאיר לפיד ותכניות השוויון בנטל שלו, שכבר מעמידה מכשול בפני הרכבת הממשלה הבאה. "אנחנו הולכים יחד עם ש"ס בנושאים העקרוניים: גם בנושא של הסטטוס קוו, בנושאים הדתיים ובגיוס בני הישיבות. אי אפשר לכפות אחד על השני אורח חיים שונה, ולכן אני מעריך שבסופו של דבר ההיגיון יגבר", הדגיש גפני המשוכנע.

לפיד עצמו עדיין מאמין כי עקרונותיו לשוויון בנטל יתקבלו, במיוחד לאור מספר המנדטים הרב שקיבלה המפלגת בראשותו. "באנו לשנות באמת. מה שהיו העקרונות שלנו בשבוע שעבר, הם גם העקרונות שלנו היום: השוויון בנטל, הדאגה למעמד הביניים בנושאים כמו חינוך ודיור, שינוי שיטת הממשל", כתב לפיד הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו. הוא הדגיש כי "מנהיגות היא היכולת להציב מטרות ואז לחתור אליהן בלי להתבלבל. זה מה שאנחנו עושים עכשיו".

עם זאת, בניגוד לפרסום לפיו נתניהו הציע לו אמש בפגישתם את תיק האוצר או את תיק החוץ, אמר לפיד כי "אף אחד לא מדבר על תיקים" וכי הוא לא התמודד בבחירות בשביל כיסא בממשלה. אמש ערך ראש הממשלה סבב טלפוני לראשי הסיעות השונות לקראת הרכבת הקואליציה. יושבת ראש העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' ויושבת ראש מרצ ח"כ זהבה גלאון, כבר הודיעו אמש לנתניהו שלא יצטרפו לקואליציה.