אפל: סוכן תעסוקה סיני זייף מסמכי העסקה של קטינים

אפל הודיעה אתמול כי הגישה תלונה נגד סוכן תעסוקה סיני שזייף מסמכי העסקה של קטינים על מנת שיוכלו לעבוד במפעלים המספקים רכיבים לחברה ■ הרשויות בסין שללו את רישיון התעסוקה של הסוכן

זה מה שהיה חסר: חברת אפל הודיעה אתמול כי הגישה תלונה נגד סוכן תעסוקה סיני שזייף מסמכי העסקה של קטינים העובדים במפעלים שמספקים רכיבים למוצרים של אפל, וזאת במסגרת מאמצי החברה להלחם בתופעת העסקת הקטינים בתנאים מחפירים בסין, כך מדווחת סוכנות "בלומברג".

מדוח שפרסמה אפל בנושא נכתב כי עובד בחברת כוח אדם פעל ביחד עם משפחות הקטינים על מנת לזייף את גיל הקטינים שעובדים במפעלים המספקים רכיבים לאפל וזאת על מנת לעבור את תהליך אימות הגיל שהחברה מבצעת כתנאי להעסקתם במפעלים.

הדוח מציין גם כי החברה הפסיקה את ההתקשרות עם יצרן שהעסיק 74 קטינים מתחת לגיל 16 במפעלים שלו שמסמכי התעסוקה שלהם זויפו. אפל מסרה כי הגישה תלונה לרשויות בסין נגד אותו סוכן וכי הרשויות במדינה ביטלו לו את רישיון התעסוקה שלו.

"העסקת קטינים הינו נושא שאף חברה בעולם רוצה להיות מקושרת איתו", אמר ג'ף וויליאמס, סמנכ"ל התפעול של החברה. "כתוצאה מכך הוא לא מקבל את תשומת הלב הדרושה לעניין ולכן גם לא מטופל בצורה המתאימה".