נתניהו: הנשק הקטלני בסוריה לא מחכה להרכבת הממשלה

רה"מ בישיבת הממשלה הראשונה אחרי הבחירות: "יש פה הרבה איומים - במזרח, בצפון ובדרום. אנחנו חייבים להיות ערוכים, חזקים ונחושים מול כל איום אפשרי" ■ "איש לא יגן על היהודים אם הם לא יהיו מוכנים להגן על עצמם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (א') כי לנוכח האיומים הביטחוניים ישאף להקים ממשלה רחבה ככל האפשר.

"יש פה הרבה איומים, מן הקשים ביותר שציינתי והמציאות ממשיכה להתפתח במזרח, בצפון ובדרום. אנחנו חייבים להיות ערוכים, חזקים ונחושים מול כל איום אפשרי", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

"לצורך זה אני אשאף להקים את הממשלה הרחבה והיציבה ביותר שניתן להקים על מנת לענות קודם כול על האיומים הביטחוניים. אני משוכנע שבכוחנו להתמודד עם האתגרים. צריך להסתכל סביבנו. מה שקורה באיראן וגרורותיה ומה שקורה באזורים אחרים, נשק קטלני שנמצא בסוריה, המזרח התיכון אינו מחכה לתוצאות הבחירות והוא גם לא מפסיק בזמן הרכבת הממשלה", הוסיף.

על רקע ציון יום השואה הבינלאומי המשיך נתניהו ואמר כי "האנטישמיות לא נעלמה והרצון להשמיד את ישראל קיים. הכחשת השואה נעשית במרץ על-ידי מדינה מרכזית בעולם ולא על-ידי גורמים שוליים. הכחשת השואה נעשית על-ידי עם שמנהיגיו מעל במת האו"ם ומעל במות אחרות מכחישים את השואה תוך שהם מכינים את מה שלדעתם תהיה השואה הנוספת, סופה של מדינת היהודים".

לדבריו, "הם אינם מפסיקים את המרוץ הבלתי פוסק שלהם להשגת נשק אטומי למימוש כוונה זו. אנחנו נמנע את האיומים הללו, זו המשימה הראשונה שלנו כממשלה וכעם. בפרספקטיבה של לא מעט שנים מהשואה, מה שלא השתנה זה הרצון להשמיד את היהודים, אבל מה שהשתנה זה היכולת של היהודים להגן על עצמם. זה בא לידי ביטוי בנכונות שלנו לפעול. איש לא יגן על היהודים אם הם לא יהיו מוכנים להגן על עצמם, אי אפשר ולא ניתן לסמוך על פעולה נבדלת ועצמאית להגנת היהודים אם הם לא יגנו על עצמם".