אוסף היודאיקה של מייקל שטיינהרדט מוצע למכירה ב-11 מיליון דולר

המכירה תתקיים בבית סותבי'ס בניו-יורק ב-29 באפריל ■ הפריט היקר ביותר: "משנה תורה" של הרמב"ם, מוערך ב-4.5-6 מיליון דולר

בית המכירות הפומביות סותבי'ס יציע למכירה את אוסף היודאיקה של המיליארדר ואיש קרנות הגידור מייקל שטיינהרדט. האוסף, שנצבר במשך יותר מ-30 שנה, כולל כ-400 פריטים ומוערך בהיקף כולל של כ-11 מיליון דולר. המכירה תתקיים בבית סותבי'ס בניו-יורק ב-29 באפריל.

באוסף שטיינהרדט פריטים נדירים ועתיקים, מימי הביניים ועד ימינו. הפריט היקר ביותר במכירה הוא "משנה תורה" של הרמב"ם מפרנקפורט מהמאה ה-15, מעוטר ומאויר, שמוערך ב-4.5-6 מיליון דולר. "צלחת ראש העיר" שהעניקו יהודי לונדון לראש העיר במאה ה-18 מוערכת ב-400-600 אלף דולר; כתר תורה וזוג רימונים מכסף מהגטו של ונציה מ-1730 מוערכים ב-500-700 אלף דולר.

"פריטי היודאיקה באוסף משקפים את ההיסטוריה והמורשת היהודית ונוגעים בכל אספקט של אורחות החיים, בבית ובבית הכנסת", נמסר מסותבי'ס. האוסף מוצג השבוע בתצוגה מוקדמת בניו-יורק (עד 31 בינואר). פריטים נבחרים מהאוסף יוצגו בתערוכה נודדת במוסקבה ובירושלים.

שטיינהרדט הוא מומחה השקעות שנכנס לתחום קרנות הגידור כבר בשנות ה-60, בחברה שהפכה עם השנים למריל לינץ' ולאחר מכן ייסד חברה עצמאית. הוא ואשתו ג'ודי הם פילנתרופים ותורמים רבות לתרבות, חינוך ובריאות בארה"ב ובישראל. הם בין התורמים הגדולים למוזיאון ישראל וממייסדי פרויקט תגלית.