לא תמיד זו שרה

אני מסרב להאמין שבגלל שרה נתניהו יישאר בנט מחוץ לממשלה

אני מסרב להאמין שבגלל שרה נתניהו יישאר נפתלי בנט מחוץ לממשלה. נכון שמדובר באשה שהעוינות אינה זרה לה, ובנט כנראה פגע בה. אבל נכון גם שסוג מסוים של עיתונות פועל בעניין שרה מתוך רפלקס חסר מחשבה. אם נתניהו מציג כתף קרה לבנט, ואם לשרה היה אתו עניין - מיד יוצרים קשר בין השניים. גם כאשר הקשר הוא בלתי מידתי בעליל ולא הגיוני על פניו.

אין סוף מלים נשפכו על הקושי שיש לביבי לעמוד מול רעייתו, מתוכם גם לא מעט מילים שלי. אבל בין חולשתו של בעל, אפילו חולשה קיצונית, לבין כניעה בנושא של הרכב הממשלה - יש מרחק גדול מאוד. עם כל הבעייתיות של שרה, אני חושב שהיא מבינה שיש גבולות, ושהרכב הממשלה הוא אחד מהם. בני הזוג ודאי דיברו על כך, זה רק טבעי. אבל וטו של שרה, כפי שדווח בתקשורת? וטו?

מקור בכיר? מה זה?

מה גם שלכל הכתבות הללו אין ולו מקור אחד. או בעצם רק מקור אחד: "המקור הבכיר". אין שם, אין תפקיד, אין שום פרט מזהה. מה זה בכיר, לכל הרוחות? ראש לשכה? מנהל מחלקה? שמא אחד הלבלרים במשרד? אין לדעת. ואולי זה בכלל כותב הידיעה? לך תדע. מה שהקורא מקבל זה רק ציטוט מפי מקור שגם אם הוא קיים יכול להיות שאין לו מושג על מה שקורה בין ביבי לשרה, אבל הוא שמח להזדמנות הניתנת לו ללכלך עליהם מבלי להזדהות.

לא נשוי לשרה

מה גם, וזה "מה גם" גדול: האם צריך את שרה בשביל לחסום את דרכו של בנט לממשלה? האם לנתניהו אין די סיבות לכך? האם קשה להאמין שנתניהו חושש מעמדותיו הקיצוניות, הכמעט משיחיות? שהוא מודאג שנוכחות בנט בממשלה תזיק למדינה? אני מצהיר כאן בריש גלי: אני רועד מפחד מהאפשרות שבנט יהיה בין מעצבי דרכה של המדינה, ואני לא נשוי לשרה נתניהו. מה תגידו על זה?

הנשיאה הנרדמת

נראה שהציבור אינו מבין את הסכנות הטמונות בפרסומים בשם מקורות אנונימיים. השיטה הזאת היא הזניה של העיתונות ושל זכות הציבור לדעת. היא מאפשרת לכל אינטרסנט וחדל אישים לשפוך את מררתו בתקשורת. הוא יכול ללכלך ללא הגבלה, כאשר לקורבנו אין שום אפשרות להתגונן. הקורבן לא יכול לממש את זכותו החוקית לתבוע את משמיצו נטול הזהות. התופעה המכוערת מזיקה לא רק לקורבנותיה, אלא גם למדינה. כי במקרים רבים הציבור קובע את עמדותיו על סמך מידע שבמקרה הטוב, אינו יודע את ערכו, ובמקרה המצוי יותר, המידע מגמתי ולא נכון. והכל בעידוד התקשורת ובחסות מועצת העיתונות ודליה דורנר, הנשיאה הנרדמת שלה.

מצלמה מתחת לחצאית

אתה השתגעת, ביבי? להחזיר את נתן אשל לצוות המשא-ומתן? עזוב את ההסכמים והחוקים, הבן אדם שם לאישה מצלמה מתחת לחצאית. אתה רוצה אדם כזה מסתובב לך בין הרגליים? ואם הוא היה שם מצלמה מתחת לחצאית של שרה?