בקרוב בנתב"ג: טרמינל חדש לבעלי מטוסים פרטיים

מדובר במכרז לתכנון, הקמה והפעלה של טרמינל לתעופה כללית שיוקם בטרמינל 1 בנתב"ג, זאת במקום השירות הניתן כיום בטרקלין "מצדה" בטרמינל

רשות שדות התעופה (רש"ת) צפויה לפרסם מחר (ב') מכרז להקמת ולהפעלת טרמינל חדש לתעופה כללית, כך נודע ל"גלובס".

מדובר במכרז לתכנון, הקמה והפעלה של טרמינל לתעופה כללית שיוקם בטרמינל 1 בנתב"ג, זאת במקום השירות הניתן כיום בטרקלין "מצדה" בטרמינל. תעופה כללית כוללת את סוגי הטיסות שאינן מסחריות של נוסעים ומטענים, אולם הטרמינל החדש שיוקם ישמש נוסעים המגיעים במטוסים פרטיים או באמבולנסים אוויריים, ולא למשל מטוסים קלים בטיסות פנים.

הטרמינל החדש ישתרע על שטח של כ-1,200 מ"ר ויכלול אולם המתנה וחדרי אירוח פרטיים. הוא יספק לנוסעים את מכלול השירותים הנדרשים, בהם: בידוק ביטחוני, מכס וביקורת גבולות. כמו כן, צפויות להיות בו שתי חנויות דיוטי פרי. בהקשר זה יצוין, כי באחרונה פרסמה רש"ת מכרז להפעלת חנויות דיוטי פרי בכל נתב"ג - חנויות המופעלות כיום על ידי חברת ג'יימס ריצ'רדסון.

במכרז לטרמינל רשאיות להשתתף חברות בעלות ניסיון מוכח ורציף במתן שירותי קרקע לתעופה מסחרית בינלאומית ופנים-ארצית, שסיפקו בין השנים 2009-2011 שירותים למיליון נוסעים לפחות, או ל-15 אלף טיסות נוסעים לפחות; או חברות בעלות ניסיון בניהול והפעלת טרמינל לתעופה כללית ואו טרמינל ייעודי לטיסות אח"מ; או בעלים או חברת ניהול של בית/בתי מלון. תקופת ההתקשרות היא לשש שנים ממועד תחילת הפעילות, כאשר לרש"ת שמורה הזכאות להאריך את תקופת השירותים בתקופה או בתקופות נוספות שלא יעלו על 24 חודשים. המועד האחרון להגשת ההצעות למכרז הוא עד 24.4.13.

נציין, כי ב-2012 עברו בנתב"ג כ-15 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים בכ-4,500 טיסות המוגדרות כתעופה כללית.