זירת המט"ח: הדולר היציג התחזק בכ-0.5% לקראת הריבית

הדולר התחזק ל-3.73 שקלים האירו היציג נקבע על 5.01 שקלים ■ בנק ישראל יפרסם הערב את החלטת הריבית לחודש פברואר

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ב') בהתחזקות של המטבעות המרכזיים בעולם מול השקל, בהמתנה להחלטת הריבית המרכזית של בנק ישראל. הדולר היציג התחזק בכ-0.5% ל-3.732 שקלים, בעוד האירו מתחזק מול המטבע הישראלי בשיעור דומה והשער היציג נקבע על 5.01 שקלים.

במוקד המסחר, המצב הגיאו-פוליטי: אמש הגיעו דיווחים מסוריה בדבר הסלמה במאבק המקומי שם, בין משטרו של בשאר אלאסד לכוחות המורדים. בתוך כך, צה"ל הציב לאחרונה סוללות "כיפת ברזל" בצפון והחשש הוא מזליגת נשק כימי מסוריה ללבנון, בהוראת איראן. רה"מ בנימין נתניהו הזהיר היום כי "בסוריה, שהולכת ומתבקעת, יש נשק קטלני ועלינו להיות ערוכים, חזקים ונחושים מול כל איום אפשרי".

"תנועת המשקיעים בשוקי ההון לעבר נכסים עתירי סיכון (Risk On) גוררת להיחלשות הין היפני, הלירה שטרלינג והפרנק השוויצרי, נכסים שבתקופת אי-וודאות נהנו מביקושים רחבי היקף. העובדה כי בדאבוס לא נשמעה קריאה לבלימת היחלשות הין, מלמדת על הבנות בין הבנקים המרכזיים באשר למרחב התנועה העומד לרשות המדינות השונות בניהול מדיניות שער החליפין. בראייה לטווח הבינוני טרם מוצה פוטנציאל היחלשות מטבעות אלו", טוען יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות.

בזירת המאקרו, צפוי בנק ישראל לפרסם הערב את ריבית חודש פברואר - וזאת לאחר שבחודש שעבר הוריד הבנק את הריבית במשק ב-0.25 נקודות האחוז, וכעת היא עומדת על רמה של 1.75%.

"הבנק צפוי להותיר את הריבית ברמה של 1.75%, וזאת על רקע האינפלציה הנמוכה וסימני ההאטה במשק", מעריכים כלכלני FXCM. "כמו כן, בנק ישראל יעדיף להימנע מזעזועים בתקופה של ממשלת מעבר. על כן, סביר להניח כי האירוע לא ישפיע באופן משמעותי על המסחר בדולר-שקל".

"למרות התנועות המשמעותיות שראינו בשבוע שעבר במסחר בדולר העולמי, הדולר-שקל ממשיך לדשדש מעל הרמה הפסיכולוגית של 3.7 שקלים. הדבר עשוי להצביע על חולשה יחסית של השקל, שמנעה ממנו לנצל את החולשה של הדולר בעולם ולשבור את המחסום הפסיכולוגי והטכני של 3.7 שקלים. על כן, לפחות מבחינה טכנית, הסבירות הגבוהה יותר היא לפריצה כלפי מעלה", מעריכים.

[לאתר המט"ח][לטבלת ישראליות בעולם]