משרד הפטנטים האירופי העניק הגנה על פטנט של קולפלנט

המשרד דחה את התנגדות המתחרה האמריקאית Fibrogen ■ המנכ"ל יחיאל טל: "דחיית ההתנגדות משמרת את מעמדה של קולפלנט כחברה היחידה בעולם בעלת יכולת לייצור קולגן אנושי בצמחי טבק"

חברת קולפלנט, העוסקת בפיתוח וייצור מוצרים רפואיים על בסיס קולגן אנושי המיוצר בצמחי טבק, זכתה ביתרון תחרותי ועסקי טרם כניסתה לשיווק מוצריה באירופה: קולפלנט מודיעה היום (ב') כי משרד הפטנטים האירופי החליט לשמר את הפטנט המגן על טכנולוגיית החברה באירופה ובכך לדחות את ההתנגדות שהגישה מתחרתה חברת Fibrogen האמריקאית.

קולפלנט הצליחה להוכיח למשרד הפטנטים באירופה כי הפטנט המגן על טכנולוגיית החברה לייצור קולגן בצמחי טבק, הינו פטנט חדשני המתאפיין בהתקדמות המצאתית. בהתאם, התקבל בידי קולפלנט פרוטוקול הדיון המשפטי המאשר כי פטנט החברה עומד בתנאי אמנת הפטנטים האירופית (EPC).

יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט, אמר בהמשך להודעה כי "אנו שמחים על קבלת טיעוני החברה על ידי משרד הפטנטים האירופי והחלטתו לדחות את התנגדותה של מתחרתנו בשוק האירופי".

"דחיית ההתנגדות משמרת את מעמדה של קולפלנט כחברה היחידה בעולם בעלת יכולת לייצור קולגן אנושי בצמחי טבק, בטכנולוגיה המוגנת בפטנט. ההחלטה גם מאפשרת לנו להמשיך ולהתמקד במטרות העיקריות של החברה, להבאת מוצרי האורטופדיה וריפוי הפצעים לסיום תהליכי פיתוח וקידום מיסחורם", אמר.