פדרמן: "תיירות זה לא איראן, לא שביתות ולא מחאה חברתית"

נשיא התאחדות המלונות בכנס הרצליה לתיירות: "אני מקווה שהמחשבות על ביטול משרד התיירות ירדו מהפרק - צריך לחזק את המשרד עם שר שרואה בתיירות ייעוד וחשיבות ועם מפלגה שתתן לו את הגב הראוי"

יהיה או לא יהיה משרד ושר תיירות בממשלה החדשה? בכירי תעשיית התיירות מקווים שמשרד התיירות לא יבוטל בממשלה החדשה ויסופח "חלילה" למשרד אחר. את תקוותם זו הביעו הבוקר בכירי התעשייה בכנס הרצליה לתיירות המתקיים במלון דניאל בהרצליה.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שהגיע לכנס עם יד מגובסת אותה שבר בסקי בחרמון ("נגעתי בתיירות במו ידי", אמר על כך) אמר בכנס כי "הייתה לי שיחה עם ראש הממשלה והוא אמר לי שהוא מחויב לכך שהתיירות תישאר בידיים טובות ולא תהיה קלף מיקוח ושכר מכר קואליציוני. הוא מאוד בעד דהרגולציה ולהוריד חסמים ולתת לענף להביא תועלת למדינת ישראל ואני גם מאמין בזה".

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, אמר בהקשר לעתיד משרד התיירות כי "לצערנו הנושא הפך מושא ללעג וזלזול הנובעים מאי הבנה. אני מקווה שהמחשבות על ביטול המשרד - ירדו מהפרק. ונהפוך הוא, אני מציע לבטל מספר משרדי ממשלה אחרים ולהוסיף אותם למשרד התיירות. כמו כן, לחזק את המשרד עם שר תיירות, כזה שרואה בתיירות ייעוד וחשיבות ועם מפלגה שתיתן לו את הגב הראוי".

עוד אמר פדרמן: "אני רוצה לדבר בזכות הנורמליות. תיירות זה לא איראן, לא שביתות ולא מחאה חברתית. תיירות זה נורמליות. זה לעבוד, להרוויח ולחיות. כלומר, לעבוד כדי להרוויח, להרוויח כדי לחיות ולחיות כדי לחיות טוב יותר. זה אולי לא נשמע רציני אבל זה דבר רציני, "תיירות לצורך העניין היא לא רק נסיעות, תיירות זה תרבות, היסטוריה, מורשת, פנאי, מסעדות, ברים, חוף ים, ספורט, אירועים, בתי מלון, תעופה ועוד. תיירות זה איכות ורמת חיים אבל מעל הכל גם מקומות תעסוקה".

עוד אמר פדרמן בכנס כי ירידה של 20% בתיירות הנכנסת שחוותה תעשיית התיירות בעקבות "עמוד ענן" נחשבת למשבר: "במשברים קודמים התיירות התאוששה, הפעם זה לא קורה באותה צורה. את התיירות צריך לשקם בדיוק כפי שבניין שנפגע מטיל צריך שיקום". הוא הוסיף כי כל עוד תהיה העדפה של קבוצות כוח מסוימות על כלל האוכלוסייה, לא יהיו צדק חברתי וכלכלה נכונה ולא יעזרו כל מיני וועדות.

מיקי פדרמן, יו"ר מלונות דן ונשיא לשכות התיאום של תעשיית התיירות, אמר כי "תעשיית התיירות ביחד עם שר התיירות היוצא, סטס מיסז'ניקוב, - שהקשר איתו התחיל בהתחלה עם מתחים וחילוקי דעות אבל אחר כך זה הסתדר - קידמו מאוד בשנים האחרונות את ענף התיירות ושמו אותו על מפת סדרי העדיפויות. "לפני 4 שנים, זה לא היה קורה שלתיירות, על פי ההערכות, יהיה משרד משלו גם בממשלה החדשה".

שמואל מרום, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת אמר "אני פונה לראש הממשלה שאני לא יודע מיהו שיעמיד שר ראוי ומתאים למשרד התיירות". עוד אמר כי הממשלה החדשה, על מנת להגיע למספר של 5 מיליון תיירים עד לשנת 2015, עליה לעשות מספר דברים: אישור הסכם שמים פתוחים עם האיחוד האירופי, לבנות מלונות חדשים ולשפץ ולהשביח קיימים, לעודד יוזמות לאטרקציות תיירותיות חדשות ואפילו הכשרת מגשרי חנייה המקשה על תיירים ומורי דרך.

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת סוכני הנסיעות, שדיבר מיד אחרי מרום אמר: "רק לעדכן את שמואל, ראש הממשלה יהיה ביבי והשמים כבר פתוחים. אנחנו קוראים לשר התיירות החדש, למרות שאנחנו עדיין לא יודעים מיהו, שיאמץ את הדברים וההמלצות של הענף כתוכנית עבודה. אנחנו מקווים וקוראים שלא יעשו סיבוב של 180 מעלות לכיוונים אחרים ויבטיחו לתעשייה שקט תעשייתי להמשך עבודה".

עוד אמר פתאל, שבענף כולם מדברים על חוויה אבל אף אחד לא אחראי על החוויה. "אנחנו מוכרים חוויה ואולי כדאי למנות במשרד התיירות סמנכ"ל חוויה כדי לשווק נכון את החוויה". יו"ר עמותת מורי הדרך בישראל, יעקב מיטרני, הוסיף שהוא מקווה ש"הממשלה החדשה תראה בשלום ובתיירות בסיס חשוב לכלכלת ישראל זה מה שמורי הדרך מבקשים וגם מתעשיית התיירות".