אראל מרגלית לבכירי ההיי-טק: "אני השותף שלכם בכנסת"

מרגלית, מייסד קרן JVP ונציג מפלגת העבודה בכנסת: "ההיי-טק יכול להיות המנוע לשינוי החברתי הגדול במדינת ישראל" ■ "צריכה להיות יוזמה והשקעה פוליטית - תמצאו את הגורם הפוליטי שאתם מאמינים בו, ותבצעו את ההשקעה שלכם, ותלכו איתו"

פחות משבוע אחרי שנבחר רשמית לכנסת כחלק מרשימת העבודה, הגיע הבוקר אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן ההון סיכון JVP לנאום ראשון בסטטוס החדש בכנס ההיי-טק השנתי של BDO. מרגלית, שהגיע מסקטור ההיי-טק, רואה באופן טבעי את קידום התחום כאג'נדה במשך הקריירה החדשה. "אני השותף שלכם בכנסת", הוא מבטיח לנוכחים בכנס, רובם מתעשיית ההייי-טק.

מרגלית, כך ניכר מהדברים, עדיין נמצא קצת במוד של שכנוע לקראת הבחירות. "אני אומר שצריכה להיות גם יוזמה והשקעה פוליטית", הוא פונה לקהל, "תמצאו את הגורם הפוליטי שאתם מאמינים בו, ותבצעו את ההשקעה שלכם, ותלכו איתו".

מבחינת מרגלית, ההשקעה הנדרשת של המדינה לקידום ההיי-טק היא להקים מרכזים גיאוגרפיים וליצור בכל אחד התמחות אחרת. בנגב - אבטחה; בגליל - ביו טכנולוגיה; חיפה - שבבים וכדומה.

"ההיי-טק יכול להיות המנוע לשינוי החברתי הגדול במדינת ישראל", הוא אומר ומציין שההיי-טק הישראלי צריך למצוא כיוונים חדשים בהן יוכל להצליח. התפקיד של הממשלה, לדבריו, בשינוי הזה הוא לספק את התמריצים: "צריכים לתת את היכולת להתרומם וההטבות צריכות לתת כוח חדש למי שמוכן לקחת חלק בשינוי. המדען הראשי, שהוא כלי המרכזי למשכורות עבור עובדי פיתוח בחברות, קוצץ ב-40% בשנים האחרונות וצריך למצוא כלים חדשים".