בתוך שבוע: גלטסראיי חתמה על חוזים בשווי 26.5 מיליון אירו

זה הסכום שיקבלו שחקני הרכש החדשים של הטורקים, ווסלי סניידר ודידייה דרוגבה, במהלך תקופתם במועדון

גלטסראיי הולכת לסגור את חלון ההעברות החורפי של ינואר 2013 עם מסע רכש מרשים ביותר. אחרי שקנתה בשבוע שעבר את ווסלי סניידר ההולנדי, כוכבה של אינטר בשנים האחרונות, הודיעה אתמול (ב') אלופת טורקיה על סופרסטאר חדש שיצטרף מיידית לשורותיה: דידייה דרוגבה, השחקן בן ה-34 שהיה עד הקיץ האחרון בצ'לסי האנגלית, ובחודשים האחרונים בקבוצת שנחאי שינואה מסין.

‏החלוץ הוותיק מחוף השנהב, שנמצא בימים אלו עם נבחרתו באליפות אפריקה, חתם על חוזה לשנה וחצי באיסטנבול, וירוויח על-פי מספר דיווחים בתקשורת הטורקית כ-10 מיליון אירו נטו במהלך התקופה שלו במועדון. בנוסף, הוא יקבל מענק של כ-15 אלף אירו עבור כל משחק שבו הוא ישותף. החוזה של הרכש הטרי הנוסף, סניידר, עומד על כ-16.5 מיליון אירו לשלוש וחצי שנים.

‏גלטסראיי החליטה להשקיע כסף גדול ברכש החורף, לאחר שהצליחה להעפיל לשמינית גמר ליגת האלופות, שם תפגוש את שאלקה הגרמנית. המיסוי הנוח על שכר השחקנים בכדורגל המקומי (15% מקסימום) סייע לקבוצה לבצע את העסקאות.

עם זאת, בטורקיה נשמעו קולות שיצאו כנגד המהלך הזה. "אם סניידר לא יצליח על המגרש, יהיה כמעט בלתי אפשרי להיפטר מחוזה העתק שלו", אמר לעיתון "הורייט" כלכלן הספורט טוגרול אסקאל. "בשנה שעברה הכניסה גלטסראיי 30.2 מיליון אירו בלבד ממענקי ההתאחדות הטורקית. היא מתחייבת על עלויות שהיא לא תוכל לעמוד בהן, בטח על רקע כניסת עידן הפייננשל פייר-פליי לכדורגל האירופי".

‏‏אגב, הקבוצה הקודמת של דרוגבה, שנחאי, לא הצליחה לעמוד בחלק משכרו, וזו הסיבה שהוא עוזב אותה כל כך מהר. גם חברו לשעבר לצ'לסי, הצרפתי ניקולס אנלקה, עוזב מסיבה דומה - והוא נמצא על סף חתימה ביובנטוס האיטלקית.