האיחוד האירופי: ייתכן ונקל ביעדי התקציב שהוצבו לספרד

ספרד צפויה לפספס את יעדי התמ"ג שהציבה לה הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי, אשר קובעים לה יעד גירעון של 6.3% תוצר לשנת 2012 ■ אולי ראן, ראש הנציבות: שוקלים להקל ביעדי התקציב, לאור השינויים במצב

האם לאור ההקלה במשבר באירופה, צפוי האיחוד האירופי להקל את היעדים התקציביים על ממשלת ספרד - אשר צפויה לפספס את יעדי התמ"ג שהציבה לה הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי, אשר קובעים לה יעד גירעון של 6.3% תוצר לשנת 2012.

השנה צפויה ספרד להגיע לגירעון של כ-4.5% מהתמ"ג, אולם בנציבות הכלכלית מעריכים כי הממשלה לא תעמוד ביעדיה הפיסקאליים, חרף מדיניות הצנע בה היא נוקטת בחודשים האחרונים - ולפיכך, וגם לאור הירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות של ספרד מאז ההכרזה של הבנק האירופי על תוכנית ה-OMT, שוקלים בנציבות הקלה ביעדים.

"היו שינויים מהותיים לחיוב בכלכלה האירופאית, ואנו יכולים להכיל הארכה של היעדים התקציביים והתאמתם למצב החדש", אמר אולי ראן, ראש הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי, לאחר פגישה שלו שר האוצר הספרדי, לואיס דה-גואינדוס. "זה מה שעשינו בשנה שעברה עם ספרד, ואפשר לעשות זאת שוב".

ההתכווצות בתמ"ג הספרדי האיץ לקראת סוף 2012, תוך שמשרד האוצר הספרדי נוקט במדיניות צנע של מיליארדי אירו אשר גם הובילה לפיטוריהם של כ-850 אלף עובדים ממשלתיים השנה.