נסרדישי מצטרף כיועץ מקצועי למשרד רו"ח שיף-הזנפרץ

ראובן שיף: "כשמגיע מישהו כמו מסי או רונאלדו, לא אומרים לו לא"

יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים הקודם, ואחד ממומחי המס החשובים במדינה קופץ אל המים הקרים של השוק הפרטי אחרי 45 שנות עבודה ברשות המסים. נסרדישי מצטרף כיועץ מקצועי חיצוני למשרד RSM שיף-הזנפרץ ושות' רואי חשבון. השותף המנהל ומייסד הפירמה, רו"ח ראובן שיף, נשיא לשכת רואי חשבון לשעבר, הודיע היום (ג') על הצטרפותו של נסרדישי. "אנו שמחים מאוד על הצטרפותו של נסרדישי, שהינו איש מקצוע ומנהל עתיר הישגים, מהמובילים בתחום המיסוי, ואנו רואים בו שחקן חיזוק משמעותי לנבחרת שלנו. אין ספק כי צירופו היא עוד אבן דרך בתוואי הצמיחה וההתרחבות שלנו, תוך שמירה על היעד להעניק שירות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר", אמר.

לדברי שיף, " במהלך השנים צרפנו שותפים ורואי חשבון רבים, אבל כמו עם קבוצות כדורגל טובה, כשמגיע מישהו כמו מסי או רונאלדו, לא אומרים לו לא. נסרדישי ירחיב ויעמיק את השירותים ללקוחות הפירמה וללקוחות חיצוניים בכל תחומי המיסוי, לרבות מס הכנסה, מע"מ, מס קנייה, מכס, בלו ומיסוי מקרקעין - ובכך יחזק את המובילות שלנו בתחומים אלה".

- האם ישנם נושאים שנסרדישי יהיה מנוע מלעסוק בהם, מכיוון שעסק בהם כמנהל הרשות?

שיף: "בתיקים ספציפיים שבהם היה מעורב הוא לא יוכל לעסוק, אבל מול אנשי הרשות הוא בהחלט יכול להתנהל. חשוב להדגיש כי הוא סיים תקופת צינון של שנה ולא תהיה בעיה.

- מה הערך המוסף שאדם ברמתו ובמעמדו של נסרדישי יספק לפירמה?

"פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ הם חוקים מאוד סבוכים ויש הרבה מאוד אפשרויות במסגרת החוק לעשות תכנוני מס לגיטימיים. שיקול דעת של אנשי המסים הוא רחב מאוד, ולכן מי שמכיר את נבכי החוק ואת מה שהיה מאחורי הקלעים בעת החקיקה ומכיר גם את 'רוח היחידה' ואת דרך החשיבה שלה, יוכל להתמודד עמם בדיונים ולסייע בקבלת החלטות".

המתין לסוף הצינון

נסרדישי כיהן כמנהל רשות המסים בתקופה שבין אפריל 2007 לנובמבר 2011, אז פרש לאחר 45 שנות עשייה במגוון תפקידים. הוא החל את דרכו כפקיד גביה במס הכנסה בנתניה וטיפס עד לתפקידים בכירים, בהם פקיד שומה נתניה, סגן נציב מס הכנסה לגביה ומודיעין, פקיד שומה מפעלים גדולים ומשנה למנהל רשות המסים.

נסרדישי נחשב לאחד מהמנהלים הטובים שידעה רשות המסים ולמומחה עתיר ניסיון בתחומי המיסוי השונים. לאחרונה התמנה נסרדישי כדירקטור בחברת סנו והוא משמש גם כמרצה במכללה למנהל.

היום אמר נסרדישי ל"גלובס" כי "לאחר עשרות שנים במגזר הציבורי החלטתי להצטרף למגזר העסקי. אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי לתרום מהידע ומהניסיון הרב שלי ונרגש מן האתגרים המקצועיים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. נדבך חשוב בהחלטתי להצטרף לשיף-הזנפרץ הוא העובדה שמדובר באחת מהפירמות שביססו את מעמדן כמובילות בתחומי המיסוי, החשבונאות והביקורת והמדורגת בין עשרת המשרדים המובילים בישראל".

- נדרשה לך תקופת צינון של שנה לפני שהצטרפת למשרד?

"נכון. וחשוב לי להגיד לך דבר אחד. מה לעשות ו-46 שנים מאז שהשתחררתי הצבא, עבדתי ברשות המסים ועשיתי שם 21 תפקידים שונים. מאז שפרשתי מהתפקיד, ישבתי 12 חודשים תמימים בבית ולא הייתי ביחסים עם אף משרד. היו אנשים ששאלו אותי למה אני לא בא אליהם, השבתי שאני לא מתכוון אפילו לעלות במדרגות".

ללא אפליה

- עד כמה עובדת היותך מנהל רשות המסים לשעבר, תסייע לך בהתנהלות כמייצג מול הרשות ומול האנשים, אותם ניהלת עד לפני שנה וחצי?

"כשהייתי מנהל הרשות והגיעו אליי מנהלים שקדמו לי בתפקיד ויצאו לשוק הפרטי, או נציבי מס הכנסה לשעבר, היינו מתייחסים אליהם כמו שהתייחסנו לכל שאר רואי החשבון ואנשי המס שהופיעו מולנו, ודיקדקנו אתם קלה כחמורה. אני מצפה שכך, כאחד האדם, גם יתייחסו אליי, אם וכאשר אופיע מול הרשות - שלא יפלו אותי לטובה ולא לרעה".

משרד RSM שיף-הזנפרץ ושות' רו"ח, נמנה על עשרת המשרדים הגדולים בארץ, ומתמחה בתחומי המיסוי, החשבונאות והביקורת. המשרד נוסד ב-1978 ומנוהל בידי השותפים שיף, יהושע הזנפרץ, יהושע מיניביצקי וסמי נייברג, הוא מונה כ-10 שותפים וכ- 150 עובדים. המשרד הוא נציגה הרשמי בישראל של רשת RSM International, המדורגת כרשת הבינלאומית השביעית בגודלה בעולם מבין הרשתות הבינלאומיות לראיית חשבון וייעוץ פיננסי. בצפון אמריקה, בסין ובהודו מדורגת RSM במקום החמישי.