מה קלטה מצלמתו של אשל?

בטוח שביבי נקלט במצלמה בצורה החדה ביותר: האופי הפגום, האטימות לערכים בסיסיים

נתן אשל הוא אדם בעל ערך גדול מאוד למדינת ישראל, כי הוא מאפשר לנו ללמוד עוד פן של אופיו ואישיותו של רה"מ בנימין נתניהו. אני מדבר כמובן על הפרשה האחרונה שלפיה שקל ביבי, אולי אף החליט, למנות את אשל, עוזרו לשעבר, לראש צוות המו"מ הקואליציוני. ההתחייבות של אשל שלא לחזור לשירות הציבורי היא הנקודה שבעיקר עוסקים בה. האם צוות מו"מ זה כן שירות ציבורי או לא שירות ציבורי - זו אולי שאלה חשובה, אבל ממש לא העיקרית בפרשה הזאת.

באופן הפשוט ביותר נאמר כך: הבן אדם הזה לקח מצלמה והניח אותה מתחת לחצאיתה של עובדת בלשכת רה"מ. זה ידוע. זה הוכח. על כן הוא עזב את השירות הציבורי. אדם כזה, מה הוא? נוכל? סוטה? נבל? ממש לא משנה מה תבחרו מכל התארים האלה, ואולי כולם נכונים. העובדה היא שהוא הניח מצלמה מתחת לחצאיתה של עובדת.

החצאית של שרה

שאלתי כאן אתמול (ב') ואני מבקש לחזור על כך היום, ואם אפשר גם לקבל תגובה מדוברו של נתניהו. כיצד היה נוהג ראש הממשלה אם אותה מצלמה הייתה מונחת מתחת לחצאיתה של אשתו, האם גם אז היה מתייחס אל אשל בסלחנות כה גדולה עד כדי החזרתו לעבודה ציבורית? ואפשר גם לשאול איך הייתה מתייחסת לזה שרה עצמה, ביודעה שהמצלמה הונחה מתחת לחצאיתה שלה. אלא מה? המצלמה הונחה מתחת לחצאית אחרת. וזה כנראה עושה את כל ההבדל עבור נתניהו.

אני לא מכיר את המבנה הנפשי של רה"מ. אבל אדם שעושה מעשה כמו זה שעשה אשל - הוא אדם מגעיל, איש פסול, לא ראוי. לא רק בלתי ראוי ללשכת ראש הממשלה, הוא אינו ראוי לחברת בני אדם בכלל. ואז בא רה"מ ואומר לא. בעיניי הוא כן ראוי.

גם אם שרה מאלצת - ביבי מחליט

אז אומרים שזו שרה שמאלצת את בעלה לעשות זאת מכיוון שהיא חברה של אשל. לא יודע. אני יודע שמי שממנה אנשים לצוותי מו"מ זה ביבי נתניהו. הוא הקובע, הוא המחליט, הוא האחראי. והפעם החליט שאין לו בעיה שצלם תחתוני אישה יעסוק במלאכת ההרכבה של ממשלת ישראל.

שוב אני חוזר על זה כדי שיהיה ברור: צלם תחתוני אישה ירכיב את הממשלה שלנו. זה מה שרה"מ רצה. זה מה שרה"מ לא יקבל בגלל הלחץ הציבורי.

אני לא יודע מה תפסה מצלמתו של אשל. בטוח שביבי נקלט בה בצורה החדה ביותר: האופי הפגום, האטימות לערכים בסיסיים. כתבתי כאן לפני כמה ימים שתפקודו של ביבי כראש הממשלה לא היה גרוע כפי שיש המנסים לתארו. שיהיה ברור כי הדברים שכתבתי לא כוונו אל אישיותו ואופיו.