קלינטון: חלק גדול מהבוחרים בישראל רוצים דרך אחרת לשלום

שרת-החוץ של ארה"ב: תוצאות הבחירות יוצרות הזדמנות חדשה לדו-שיח עם הפלסטינים

שרת-החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון, אמרה היום (ג'), כי היא שואבת עידוד מתוצאות הבחירות בישראל מפני שהן מעידות על כך שחלק גדול מהבוחרים בישראל מחפש גישה אחרת לתהליך השלום עם הפלסטינים.

בראיון במסגרת רב-שיח אלקטרוני עם אזרחים ברחבי תבל, מיזם שהסטייט דיפרטמנט מכנה "שיחה גלובלית בכיכר העיר", אמרה קלינטון, כי תוצאות הבחירות פותחות הזדמנות חדשה לדו-שיח בין שני הצדדים בסכסוך.

"אני בעצם חושבת שהבחירות פתחו דלתות (לחידוש המו"מ), לא נעלו אותן", אמרה שרת-החוץ, שמסיימת את תפקידה בימים הקרובים. "אני יודעת שהנשיא אובמה ושר-החוץ הנכנס, ג'ון קרי, יוסיפו לעסוק בכך, והם יבדקו כל הזדמנות אפשרית".

היא הוסיפה: "שיעור משמעותי מציבור הבוחרים בישראל מימש את הצבעתו באמירה: 'אנו רוצים דרך שונה מזו שצעדנו בה בנושאי פנים ובנושא תהליך השלום'".

ועדת יחסי החוץ של הסנט אישרה היום פה אחד את מינויו של ג'ון קרי לתפקיד שר החוץ. מליאת הסנט תאשר את המיני בקרוב, ואולי עוד הערב. הוא מתוכנן לבקר בישראל וברשות הפלסטינית בשבועות הקרובים, במסגרת מסע במזה"ת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיפגש עם אובמה בבית הלבן במאס, במהלך ביקור בוושינגטון לרגל הוועידה השנתתית של איפ"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון.