יו-טיוב תציע ערוצים בתשלום תמורת 1-5 דולר בחודש

באתר שיתוף סרטוני הווידיאו הגדול בעולם ממשיכים לחפש אחר אפיקי הכנסה חדשים ■ לצד מודלים שונים של פרסומות והשכרת סרטים, בוחנים אפשרות להציע מנויים בתשלום לערוצי וידיאו נבחרים

באתר שיתוף סרטוני הווידיאו הגדול בעולם ממשיכים לחפש אחר אפיקי הכנסה חדשים. לצד מודלים שונים של פרסומות והשכרת סרטים, בוחנים בימים אלה ביו-טיוב אפשרות להציע לגולשים לרכוש מנויים בתשלום לערוצי וידיאו נבחרים.

באתר AdAge מציינים כי כחלק מהרצון של יו-טיוב למשוך צופים, מפיקים וכספי פרסום מהטלוויזיה המסורתית, החברה מבית גוגל שוקלת להציע מנוי חודשי בעלות של 1-5 דולר.

שני מקורות אמרו ל-AdAge כי יו-טיוב עדיין לא החליטה אילו ערוצים יהיו הראשונים להציע את המנויים בתשלום אך ככל הנראה החברה תישען על ערוצים שנחשבים למושכי טראפיק גדול, בהם Machinima, Maker Studios ו-Fullscreen.

מלבד מנויים בתשלום, ביו-טיוב בוחנים גם אפשרות להציע מודל של תשלום פר צפייה (Pay Per View) עבור שידורים חיים, ספריית וידיאו או תוכניות של ייעוץ פיננסי. המקורות ציינו כי יו-טיוב צפויה להשיק את המנויים בתשלום לכל המוקדם ברבעון השני השנה.

בגוגל מסרו כי "סוגים שונים של תוכן דורשים מודלים שונים של תשלום. הדבר החשוב הוא שללא קשר למודל, היוצרים שלנו מצליחים ביו-טיוב. חלק גדול מהם חושב שהם יכולים להרוויח ממודל של מנויים ואנחנו בודקים את הנושא".