מימושי רווחים באירופה: המדדים המובילים סגרו בירידות

האבטלה בגרמניה - 6.8%; המכירות הקמעונאיות לנובמבר ירדו

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ה') בירידות שערים, בעוד המשקיעים המשיכו להגיב לנתוני הצמיחה המאכזבים שפורסמו בארה"ב אתמול (והצביעו על התכווצות מפתיעה בתמ"ג), ולנתונים מהיום. בגרמניה פורסמו נתוני מאקרו אודות האבטלה והמכירות הקמעונאיות.

המשקיעים באירופה הגיבו היום לנתונים המאכזבים מארה"ב אתמול, שם דווח כי המשק האמריקני התכווץ באופן מפתיע ברבעון הרביעי של 2012 בשיעור של 0.1%, בעוד אנליסטים ציפו לצמיחה חיובית של 1%. זאת, יש לציין, בהשוואה לצמיחה של 3.1% ברבעון השלישי של 2012.

מדובר בצמיחה השלילית לראשונה מאז הרבעון השני של 2009, לאחריו יצאה ארה"ב מהמיתון. כרגע עולים חששות כי הכלכלה לא תצליח לעמוד בהעלאת המסים שאושרה לעשירים בתחילת השנה כחלק מהמאמצים להימנע מהצוק הפיסקלי.

"בחצי השנה האחרונה ראינו את המשקיעים נוהרים למניות, אולם לא ראינו את העלייה בשווקים באה לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של החברות", מסביר טובי טנגל, מנהל השקעות ב-Threadneedle Asset Management. "התוצאות לרבעון הרביעי הולכות להיות קריטיות. למעשה, עלינו לראות את התשלום על משהו שכבר שולם".

האבטלה בגרמניה ירדה היום באופן מפתיע. נתון האבטלה לחודש ינואר ירד לראשונה מזה 10 חודשים, לשיעור של 6.8% - כאשר מספר המובטלים ירד בחודש זה בכ-16 אלף מובטלים (מתואם עונתית) ל-2.92 מיליון. מנגד, נתון המכירות הקמעונאיות בגרמניה ירד בכ-1.7% בנובמבר.

בין המדווחות, בולט בנק ההשקעות דויטשה בנק - שהציג הפסד של כ-2.17 מיליארד אירו (הגדול ביותר מזה 4 שנים - וגבוה פי 4 מתחזיות האנליסטים). זאת, לעומת רווח נקי של 147 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים ציפו להפסד רבעוני ממוצע של 538 מיליון אירו בלבד.

אסיה נוטה לירידות

המסחר בבורסות אסיה התנהל היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע נתוני מאקרו מאכזבים ביפן (שם עלה מדד הייצור התעשייתי בשיעור נמוך מהצפי) ונתוני הצמיחה של ארה"ב אשר פורסמו אמש.

מדד ה-MSCI פסיפיק, המהווה בנצ'מארק למדדים המרכזיים במזרח, ירד בכ-0.4%, על רקע פרסום נתוני מאקרו מאכזבים גם ביפן: שם, מדד הייצור התעשייתי עלה בכ-2.5% בחודש דצמבר לעומת החודש החולף, בעוד בשוק ציפו אנליסטים לעלייה ממוצעת של 4.1% בנתון.

"הצמיחה לא מתרחשת מעצמה", התייחס ג'ייסון טה, מנהל השקעות ב-Investors Mutual Ltd. בסידני, לסנטימנט השלילי שניצת בשווקים מאז דיווח הנתונים בארה"ב. "בטווח הארוך, הדברים תלויים הרבה מאד גם בגידול בתוצאות הכספיות של החברות".

נינטנדו צנחה ביותר מ-7% לאחר שדיווחה על הפסדים תפעוליים גדולים מהצפוי והיקף מכירות נמוך מהצפי, של מכשירי ה-Wii U של החברה.

China Unicom זינקה במסחר לאחר ששיפרה תחזיותיה לשנת 2012 כולה.

[לבורסות בעולם][לטבלת ישראליות בעולם]