בכור: "כל הנשק בסוריה יגיע ללבנון אלא אם נכבוש הגבול"

בכור מנתח בשיחה עם "גלובס" את השלכות התקיפה הישראלית בסוריה: "אנו עלולים להוביל לאיחוד ערבי נגדנו" ■ האם צריך לצפות לתגובה קשה של חיזבאללה או סוריה בימים הקרובים או שאפשר לישון בשקט?

"האינטרס האחרון של ישראל הוא להתערב במה שקורה בסוריה, זו עלולה להיות הקרבה של יעד אסטרטגי עבור מטרה טקטית. הסונים והשיעים הורגים האחד את השני, ואפילו ארדואן שיש לו את כל הסיבות להתערב בסוריה - לא מתערב".

כך אמר היום (ה') בשיחה עם "גלובס" ד"ר גיא בכור, עורך אתר הפרשנות gplanet.co.il. "כולם מבינים שזה סכסוך שזה יימשך שנים ארוכות. כל התערבות ישראלית - צבאית, הומניטארית או במילים - היא לא רצויה. אנו מפנים את תשומת הלב כלפינו ויכולים לאחד אותם כנגד ישראל, או לאפשר להם להשתמש בקלף הישראלי כדי לחלץ את עצמם ממצבם. התערבות בסוריה צריכה להיות המפלט האחרון, רק אם אין שום ברירה אחרת".

לדברי בכור, טעות מרכזית בשיח על המצב הגיאופוליטי בצפון, הינה ההפרדה שמתבצעת בין סוריה ללבנון, והתייחסויות אליהן כיישויות נפרדות: "למעשה, הגבול בין סוריה ולבנון לא קיים יותר, טילים ימשיכו לעבור. צריך לקחת בחשבון שכל הנשק שנמצא בסוריה יגיע גם ללבנון. אלא אם ישראל מעוניינת לכבוש את גבול סוריה-לבנון, צריך לקחת בחשבון שזה המצב".

אולם, בכור הבהיר כי "הסורים ישמרו על אתרי הנשק הכימי שלהם, כי זו פוליסת הביטוח שלהם".

- האם סוריה באמת מסוגלת כרגע לתקוף את ישראל?

בכור: "זה לא באינטרס של סוריה כרגע, כי הם נלחמים על חייהם. אבל אם ניתן להם סיבה, הם יעשו את זה".

- אז אזרחי ישראל יכולים לישון בשקט?

"זו שאלה ממלכדת וקשה. המלחמה הסונית-שיעית האדירה מעסיקה אותם כרגע יותר מאשר ישראל - הם שונאים האחד את השני הרבה יותר מאשר הם שונאים את ישראל. כך זה היה שנתיים, וכך זה צריך להישאר".