פרטנר מצהירה: רוצים אתרים משותפים עם המתחרות

אייל אילוז, סגן סמנכ"ל ההנדסה של פרטנר: "ביצענו שדרוג מקיף של הרשת שלנו לרשת המהירה ביותר בישראל; התעשייה חייבת לקבל תדרים נוספים, וצריך לאפשר בה שיתוף פעולה ברשתות משותפות ובאתרים משותפים"

סגן סמנכ"ל ההנדסה של פרטנר, אייל אילוז, הכריז על רצונה של החברה להקים רשת סלולרית באתרים משותפים עם מפעילים מתחרים. זו הפעם הראשונה שפרטנר אומרת דבר כזה בפומבי. אילוז אמר את הדברים בכנס של ארגון IMA בנושא הדור הרביעי בסלולר.

אילוז אמר כי המפעילים חייבים לקבל תדרים נוספים כדי לעמוד בביקושים לא רק לדור הרביעי אלא תדרים גם עבור wi-fi. אילוז ציין כי פרטנר ביצעה שדרוג מקיף של הרשת שלה והפכה אותה לרשת המהירה ביותר בישראל, אך התעשייה חייבת לקבל תדרים נוספים ללא קשר לכך שצריכים לאפשר לתעשייה לשתף פעולה ברשתות משותפות ובאתרים משותפים.

גם סלקום סבורה כי רשת משותפת היא הפתרון הנכון לדור הרביעי, לאור היקף ההשקעות העצום הנדרש כדי לספק כיסוי ארצי. ליפא אוגמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של סלקום, הכריז בכנס על כך שסלקום כבר ביצעה ניסיונות בדור הרביעי עם שני הספקים שלה אריקסון ונוקיה-סימנס. אוגמן אמר ש-90% מהאתרים של סלקום מחוברים בתמסורת עצמאית שלה.

המשמעות היא יתרון כלכלי משמעותי על מתחרותיה שמשלמות לפחות 50% יותר על הוצאות תמסורת לבזק. אוגמן אמר עוד כי הדור הרביעי חיוני כדי להתמודד עם הקיבולת יותר מאשר עם הצורך לספק מהירות יותר גבוהה. לדבריו, רשתות בדור שלישי יכולות לספק מהירויות דומות לדור הרביעי אך הדבר תלוי בכמות התדרים שיוקצו להן.