לראשונה מ-2007: הדאו ג'ונס מעל 14,000 נקודות

וול סטריט ננעלה בעליות לאור שורה של נתונים כלכליים חיוביים ■ S&P 500 סגר שבוע חמישי ברציפות של עליות ■ 73% מהחברות שפרסמו עד כה דוחות היכו את התחזיות ■ מנהל השקעות בוול סטריט: "התפנית כבר כאן"

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו הערב (ו') בעליות לאור נתוני התעסוקה בארה"ב ומדד הדאו ג'ונס חצה את הרף הפסיכולוגי של 14,000 נקודות לראשונה מאז ה-12 באוקטובר 2007. ב-9 באוקטובר הגיע המדד לשיא היסטורי של 14,164.53 נקודות ומאז, כזכור, החלה המפולת הגדולה בעקבות משבר האשראי.

מדד S&P 500 עלה השבוע ב-0.7% וסגר למעשה שבוע חמישי ברציפות של עליות. מחזור המסחר היום במדד היה גבוה בכ-20% מהמחזור היומי הממוצע בחודש האחרון. הדאו ג'ונס עלה השבוע ב-0.8%.

נתוני התעסוקה היו מעורבים ובינואר נוצרו פחות משרות חדשות מהצפוי, אך נתוני 2012 הפתיעו לטובה ובגדול בעקבות עדכון חד כלפני מעלה של נתוני חודשים נובמבר-דצמבר. העליות בשוק התחזקו לאחר פרסום קריאות טובות מהצפוי של מדד מנהלי הרכש ומדד אמון הצרכנים. (לסיפור המלא)

עיקר תשומת הלב היום הלכה לדוח התעסוקה לחודש ינואר. 157 אלף משרות נוצרו בינואר לעומת צפי ל-180 אלף משרות, ושיעור האבטלה עלה במקצת ל-7.9% מ-7.8%, בעוד אנליסטים ציפו לירידה ל-7.7%. עם זאת, 2012 הסתיימה עם יצירה של 181 אלף משרות מדי חודש בממוצע - הרבה מעל הציפיות. זאת, בעיקר בשל החודשים האחרונים של השנה שהיו חזקים במיוחד. (לסיפור המלא)

"חזרנו לרמות שלא ביקרנו בהן מאז 2007", אמר לאתר מרקטוואץ' דארל קרונק, כלכלן בכיר בחטיבת הבנקאות הפרטית של וולס פרגו. "המניע העיקרי לעליות הוא לא יצירתן של 157 אלף משרות בינואר, אלא התיקון כלפי מעלה של נתוני התעסוקה בנובמבר-דצמבר".

מדד S&P 500 סגר את חודש ינואר החזק ביותר מאז שנת 1997 - עלייה של 5.2% בחודש. המשקיעים במניות הרוויחו 2.6 טריליון דולר במונחי שווי שוק בינואר, על רקע נתוני מקרו טובים ודוחות כספיים שהיכו את התחזיות.

"דוח התעסוקה מראה שהתפנית כבר כאן", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Trust Co. "העדכונים מעלה של החודשים הקודמים חיוביים מאוד. יש אינדיקציות לכך שהעסקת העובדים צוברת תאוצה לאורך השנה וזה ללא ספק מעלה את מצב הרוח של המשקיעים יחד עם השיפור ברווחי החברות".

73% מבין 254 החברות שפרסמו עד כה את הדוחות הכספיים שלהן עקפו את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח, כאשר 65% מהחברות שפרסמו את הדוחות עקפו את תחזית ההכנסות.

גוגל בשיא

מניית Zoetis, החטיבה הווטרינרית של ענקית התרופות פייזר , זינקה בכ-19% לאחר ההנפקה הראשונית לציבור. פייזר הנפיקה 17% מהחטיבה וגייסה 2.24 מיליארד דולר לפי שווי של 13 מיליארד דולר.

דל ריכזה עניין על רקע דיווח כי עסקת הענק להפיכתה לחברה פרטית תצא לפועל ביום שני הקרוב. גם גוגל בולטת בסקטור הטכנולוגיה לאחר שהגיעה לשיא.

בסקטור הנפט, מניות שברון ואקסון מובייל ריכזו עניין רב לאחר פרסום דוחותיהן, שהיו טובים מהתחזיות המוקדמות.

גם חברת התרופות פריגו פרסמה דוחות טובים מהצפוי והודיעה על רכישת חברה למוצרים וטריניריים ב-160 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

RIM , יצרנית הבלקברי, צנחה אמש במסחר לאחר שקיימה מסיבת עיתונאים להשקת מערכת ההפעלה החדשה שלה - בלקברי 10. רים הודיעה במפתיע גם שהיא משנה את שמה לבלקברי, כשם מותג הסמארטפונים שלה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]