טורקיה: הרוגים בפיגוע מול שגרירות ארה"ב; נתניהו: "מזועזע"

(עדכון) - קולות נפץ רמים נשמעו סמוך לשעה 13:30 מחוץ לבניין שגרירות ארצות הברית בבירת טורקיה, אנקרה ■ כלי התקשורת המקומיים מדווחים כי מחבל מתאבד התפוצץ מחוץ למבנה וכי במקום שני הרוגים ושבעה פצועים שעדיין לא ברור מה מצבם

פיגוע בשגרירות ארצות הברית באנקרה: פיצוץ עז נשמע סמוך לשעה 13:30 בבירת טורקיה, סמוך למבנה השגרירות. שני בני אדם נהרגו ומניין הפצועים עומד כעת על שבעה. שני ההרוגים הם ככל הנראה המחבל המתאבד ועובד השגרירות. שר הפנים הטורקי, אידראיס נאים סהאן, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי המחבל היה ככל הנראה אזרח טורקיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את הפיגוע בבניין השגרירות האמריקנית באנקרה. באיגרת ששלח לנשיא ארה"ב ברק אובמה, כתב כי הוא "מזועזע מהמתקפה על השגרירות. מעשים אלימים כאלו מזכירים לנו את האיומים מצד אלו המתנגדים לחופש וממשיכים לתקוף את אלה שאוהבים חיים וחירות. ליבנו עם העם האמריקני", כתב נתניהו.

כלי התקשורת המקומיים בטורקיה דיווחו כי מדובר במחבל מתאבד שהתפוצץ מחוץ למבנה השגרירות, אך דיווחים סותרים דיברו על פצצה שהונחה מחוץ למבנה והתפוצצה. כוחות הביטחון וההצלה הטורקיים פועלים כדי לסייע לפצועים ולפנותם לבתי החולים. עדי ראייה לפיצוץ סיפרו כי מחוץ למבנה מורגשת המולה רבה, וכי ייתכן ומדובר בפעולה של ארגון הטרור אל-קאעידה או של המחתרת PKK.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אישר כי אכן מדובר בפעולת טרור של מחבל מתאבד. דבריו הובאו ברשת "אל-ערבייה".

על פי דיווח ברשת NTV הטורקית, שני ההרוגים הם המחבל המתאבד ועובד השגרירות. מומחי חבלה ואמצעי לחימה כבר נמצאים במקום הפיצוץ ונוקטים באמצעי זהירות, מחשש לפיצוץ או מתקפה נוספת. הפיצוץ אירע בעמדת הבידוק, ולא נגרם נזק לפנים המבנה. כוחות הצלה ומכבי אש הוזעקו לזירה. כל צוות השגרירות האמריקנית נלקח לאזורים מאובטחים בשגרירות.

מושל אנקרה, אלאדין יוקסל, אמר כי המחבל נכנס לשטח השגרירות כשהתפוצץ. שגריר ארצות הברית במדינה, פרנסי ריקרדונה, יצא במהרה מהשער הראשי של המקום זמן קצר לאחר הפיצוץ והודיע כי אינו נפגע. "אנו עצובים מאוד", ציין האחרון. "איבדנו ת אחד מהשומרים הטורקיים שלנו", הוסיף.

"היה פיצוץ אדיר", אמר עד קאימיר מארנוס, עד ראייה לאירוע, לסוכנות הידיעות רויטרס. "ישבתי בחנות שלי כשזה קרה ואחרי הפיצוץ ראיתי חלקי גופות מפוזרים על הקרקע", ציין.

כוחות הביטחון האמריקנים והמקומיים מנסים כעת לברר האם קיים קשר בין הפיגוע לבין המתקפה על שגרירות ארצות הברית בבנגזי שבלוב, בה נהרגו ארבעה אמריקנים, בהם גם השגריר כריס סטיבנס.