מהומות במצרים: בקבוקי תבערה הושלכו לארמון הנשיאות

המחאות האלימות במדינת הנילוס מתגברות, כשהערב דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס על מהומות מחוץ למשכנו של הנשיא האסלאמיסטי, מוחמד מורסי ■ השבוע הכריז מורסי על עוצר למשך חודש בערים איסמעיליה, סואץ ופורט סעיד

המהומות במצרים נמשכות: הערב (ו') השליכו מפגינים נגד הנשיא, מוחמד מורסי, בקבוקי תבערה אל עבר ארמון הנשיאות בקהיר. כוחות ביטחון גדולים הפעילו נגדם אמצעים לפיזור הפגנות דוגמת גז מדמיע וזרנוקי מים כדי לפזרם.

בשבוע האחרון נהרגו כ-60 בני אדם במהומות הקשות שפרצו במצרים. מדובר בגל המחאה הקשה ביותר שידעה המדינה מאז נפילת שלטונו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק.

במהלך נאום שנשא השבוע לאומה הכריז נשיא מצרים מוחמד מורסי על מצב חירום למשך חודש בערים סואץ, איסמעיליה ופורט סעיד. ההחלטה באה בעקבות המהומות האלימות שהחלו בסוף השבוע האחרון והספיקו לגבות את חייהם של 45 בני אדם עד כה.

במסגרת מצב החירום, תוגבל תנועת האזרחים בשלושת המחוזות החל מהשעה 21:00 ועד לשעה 06:00 למחרת. "המתקפות שמתבצעות בימים האחרונים הן בבחינת פעולות שאינן מקובלות נגד המדינה", אמר מורסי. "נהדוף את המהומות בכוח ובנחישות". הנשיא הבהיר: "אם אדרש לכך - אנקוט פעולות נוספות".

בתגובה לדבריו של הנשיא מורסי על הצורך בדיאלוג לאומי במדינה, מפלגת האופוזיציה העיקרית במצרית אמרה כי תוכניתו של הנשיא כפי שהוצגה אתמול אינה אמינה, והם לא יקחו בה חלק.