"טיים": ארה"ב נתנה לישראל אישור להפציץ מטרות בסוריה

על פי הדיווח בשבועון: "ארה"ב ערוכה להפציץ בעצמה אתרים ליד חלב שקשורים לנשק השמדה המונית, אם כוחות מורדים יאיימו על האתרים" ■ איש מודיעין מערבי: ישראל תקפה בשבוע שעבר שלוש או ארבע מטרות ולא כפי שפורסם

ארה"ב נתנה לישראל אור ירוק להפציץ מטרות נוספות בסוריה. יתר על כן, ארה"ב ערוכה להפציץ בעצמה אתרים שקשורים לנשק להשמדה המונית, ליד העיר חאלב, אם כוחות של המורדים יאיימו על אתרים אלה. כך מוסר "טיים" באתר האינטרנט שלו. הידיעה מיוחסת לגורמי מודיעין מערביים.

השבועון מציין, שישראל תקפה בשבוע שעבר שלוש או ארבע מטרות בסוריה, ולא אחת או שתיים בלבד, כפי שדווח בתקשורת. סוריה קבלה רשמית על השמדת מה שהיא כינתה "מרכז למחקר וללימודים מדעיים", מתחם צבאי בג'אמריה, צפונית מערבית לדמשק. במקביל, פורסמו במדיה ידיעות, שמטוסי חיל האוויר הישראלי הפציצו שיירת משאיות עמוסות טילי נ.מ מתקדמים, ס.א. 17, שהיתה בדרכה לבקעת הלבנון, כנראה כדי להימסר לחיזבאללה. הצבת הטילים היתה מאלצת את מטוסי חיל האוויר, שעתה טסים מעל הבקעה ללא הפרעה, לטוס ברום גבוה יותר.

אך איש מודיעין מערבי מסר ל"טיים", כי ישראל הפציצה לפחות מטרה אחת נוספת, אולי שתיים, באותו לילה. הוא לא מסר מידע נוסף.

בין הבניינים שהושמדו במתחם הצבאי בג'אמריה היה מחסן מלא בציוד שנחוץ לפרישת כלי נשק כימיים או ביולוגיים, מערכות מסובכות למדי, שבדרך כלל מופעלות בידי כוחות צבא שעברו הכשרה מיוחדת, אומר השבועון. מתקנים מעבדתיים במתחם, שהוקדשו ללוחמה ביולוגית, עוררו דאגה רבה בישראל, בהתחשב בכך שכמות זעירה ביותר של נגיפים עלולה לחולל נזק עצום, וגם לאור העובדה שאיימן אל זאוואהירי, יורשו של אוסאמה בין לאדן בהנהגת אל קאעדה, הביע עניין בנשקים ביולוגיים.

ה"טיים" מציין, שלא צוינו שום כוחות צבאיים של המורדים שאיימו על המתחם. אנשי מודיעין אמרו, שישראל היתה מודאגת מאפשרות של "זליגת" נשק בלתי קונבנציונלי לידי גורמים קיצוניים בכוחות המורדים.

השבועון כותב, כי חיזבאללה אינו מקור הדאגה היחידי בישראל, ואולי גם לא הגורם המדאיג ביותר. ישראל מודאגת מהפונדמנטליסטים הקיצוניים שפזורים בכוחות המורדים נגד משטר אסד. הג'יהאדיסטים בקרבם הם סונים קיצוניים מתוצרת בית, אך גם זרים שבאו לסוריה מכל קצווי העולם המוסלמי. חלק מהלוחמים אימצו את האידיאולוגיה הכמעט ניהיליסטית של אל קאעדה. הג'יהאדיסטים פחות פגיעים ללחצים שאפשר להפעיל על מדינות או אפילו על ארגונים כמו חיזבאללה.

ה"טיים" מצטט בהקשר זה את דברי אמנון סופרין, לשעבר בכיר במוסד, שאמר לכתבים בישראל בשבוע שעבר: "הצלחנו במשך כל השנים האלה להרתיע את סוריה ומדינות שכנות אחרות מלהשתמש בנשק השמדה המונית מפני שידענו איך להעביר את המסר שמדינה שתפעיל נשק כזה תצטרך לשלם מחיר גבוה מאוד. איזה איום אפשר להפנות נגד ארגון טרור?".

לפי הידיעה, מדינות מערביות עוקבות מזה זמן רב אחר הנשק להשמדה המונית בסוריה, אך ארה"ב וישראל מקיימות שת"פ הדוק בניטור המצב, ובמיוחד בשבועות האחרונים. מפקד אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, היה בביקור עבודה בפנטגון בזמן שבו הפציצו מטוסי חיל האוויר בסוריה.

עוד מוסר השבועון, כי ישראל העלתה את רמת השמירה על שגרירויותיה ברחבי תבל מחשש לפעולת נקם של חיזבאללה. אנליסטים בארה"ב אמרו אמש, בשידורי טלוויזיה, כי ייתכן שהפיגוע בשגרירות ארה"ב באנקרה, אמש, נעשה בהשראת סוריה, במאמץ לשכנע את המערב שהמזה"ת כולו יעלה באש אם משטר אסד יפול.