קרן המטבע נזפה בארגנטינה על פרסום נתוני צמיחה שגויים

קרן המטבע נזפה במדינה הדרום אמריקאית על כך שלא מפרסמת את נתוני הצמיחה והאינפלצייה האמיתיים ■ הקרן העניקה למדינה ארכה עד חודש ספטמבר לפרסום הנתונים האמיתיים

ארגנטינה עשתה היסטוריה - ולא במובן החיובי: המדינה הדרום אמריקאית הפכה למדינה הראשונה בעולם שמקבלת נזיפה מקרן המטבע הבינלאומית על כך שלא סיפקה נתונים נכונים בנוגע לגובה האינפלציה במדינה והיקף צמיחת הכלכלה. למרות שהסיכויים לכך נמוכים, אולם ההליך הזה עשוי להוביל בסופו של דבר להוצאתה של ארגנטינה מהקרן ובכך תופסק הגישה שלה לכספים שמספקת הקרן.

ב"בלומברג" מדווחים כי 24 חברי מועצת המנהלים של הקרן אישר אתמול את המהלך וטען כי המהלכים שנקטה ארגנטינה לתיקון הליקויים "לא היו מספקים". הקרן העניקה לארגנטינה עד ל-29 בספטמבר לתיקון נתוני הצמיחה והאינפלציה, כשיו"ר הקרן כריסטין לגארד צפויה למסור דוח על התקדמות התיקונים בחודש נובמבר השנה.

בשנת 2010 הודיעה נשיאת ארגנטינה כריסטין קרשנר כי הממשלה עובדת על מדד מחירים חדש שישקף את דפוסי הצריכה של הצרכנים המקומיים, אולם מאז ועד היום לא נרשמה התקדמות במדד החדש. לפני כחצי שנה אמר לגארד כי הקרן צפוייה להעניק למדינה "כרטיס צהוב" בעקבות כך.

דוגמא לבעייתיות של הנתונים המפורסמים על ידי הממשלה הארגנטינאית ניתן למצוא בנתונים של 2012 כשהממשלה דיווחה על אינפלציה שנתית של 10.8% בעוד שמדידה של חברות פרטיות הביאו לאינפלציה של 25.6%. ההפרש בין שני הנתונים איפשר למדינה לחסוך כ-6.8 מיליארד דולר מאז 2007, וזאת לפי נתונים של חברת המחקר ACM Consultores.