שר החוץ של טורקיה מאשים את ישראל בשיתוף-פעולה עם אסד

דאבוטולו תהה במסיבת עיתונאים מדוע אסד לא מגיב לתקיפה שבוצעה לכאורה על-ידי ישראל ■ ההסבר לטענתו - שיתוף-פעולה חשאי בין ישראל לאסד

שר החוץ הטורקי מוסיף עוד קיסם למדורה שלהבותיה מסרבות לדעוך במזרח התיכון. אחמט דאבוטולו קורא לנשיא סוריה בשאר אסד לנקוט פעולה בתגובה לתקיפה שביצעה ישראל השבוע, על פי מקורות זרים.

"מדוע אסד לא זורק אפילו אבן, כשמטוסי קרב ישראליים טסים מעל ארמונו ופוגעים בכבוד המדינה שלו?", אמר שר החוץ הטורקי לעיתונאים בדרכו לביקור בבלגרד בירת סרביה. "למה הצבא הסורי, שתוקף את אזרחיו החפים מפשע במשך 22 חודשים עם מטוסים, טנקים ותותחים, אינו מגיב לפעולה של ישראל?", תהה.

דאבוטלו טען שהנסיבות המדויקות לפשיטה מעל סוריה עדיין לא ברורות לטורקיה, אך הדגיש כי מדינתו לא תישאר אדישה למתקפה מצד ישראל על כל מדינה מוסלמית.

בין יתר דבריו, העלה דאבוטולו גם את האפשרות שישנו הסכם חשאי בין ישראל לבשאר אסד. "האם הצבא הסורי לא נועד להגן על אזרחיו ומדינתו מפני תקיפות אגרסיביות מהסוג הזה? אז מדוע הוא לא פועל נגד מדינת האויב שלו ישראל, כפי שהוא נוהג לעשות לנשים סוריות חסרות ישע?".

"מודאגים שחיזבאללה ישתלט על הנזק של אסד"

לעומת דאבוטולו ניסה שר הביטחון אהוד ברק, השוהה בכנס ביטחוני בינלאומי במינכן, להוריד את הלהבות. ברק התראיין לרשת טלוויזיה מקומית וסירב להתייחס לתקיפה שביצעה ישראל לכאורה בסוריה. עם זאת הבהיר שר הביטחון כי ישראל לא תהיה מוכנה להשלים עם העברת נשק "שובר שוויון" לדבריו לידי ארגוני טרור.

"אנחנו עוקבים בדבקות אחר נושא הנשק הכימי בסוריה", הדגיש ברק. "אנחנו בודקים את האפשרות של העברת נשק מתקדם לידי החיזבאללה כשתושלם נפילת שלטונו של אסד". לדברי ברק, גורלו של הנשיא הסורי כבר נחרץ. "הוא לא ישרוד".