לא רק שויד: קרן השקעות מארה"ב - בעלת עניין בצ'ק פוינט

הגיעה להחזקה של 6.1% ■ מדובר בקרן ששמה Thornburg Investment Management ■ במקביל, קרן ההשקעות Turner Investments הגיעה להחזקה של 5.2% באלוט תקשורת

לפני כחודש וחצי דיווחנו כאן כי קרנות פידליטי, קבוצת קרנות הנאמנות הגדולה בעולם, צמצמו באופן ניכר את החזקותיהן בצ'ק פוינט וירדו להחזקה של 5.1% בלבד בענקית אבטחת המידע הישראלית, וזאת לעומת 10.9% בסוף 2011.

המניות שנמכרו על ידן, כך זה נראה כרגע, עשו את דרכן למשקיע מוסדי אמריקני אחר שעד כה לא היה בעל עניין בצ'ק פוינט - קרן השקעות ששמה Thornburg Investment Management, כפי שעולה מדיווח שהגישה צ'ק פוינט לרשות לני"ע האמריקנית בסוף השבוע האחרון.

לפי הדיווח, Thornburg, ממקום מושבה בסנטה-פה בירת מדינת ניו מקסיקו, הגיעה להחזקה של 6.1% בצ'ק פוינט, וזאת נכון לסוף דצמבר 2012. החזקה זו שווה כרגע 638 מיליון דולר - לא סכום שהולך ברגל, והיא הופכת את Thornburg לבעלת העניין המוסדית הגדולה ביותר בצ'ק פוינט (ראו טבלה). צ'ק פוינט נסחרת לפי שווי של 10.4 מיליארד דולר, לאחר שאיבדה 13.8% בשנה האחרונה אך הוסיפה לערכה 7% מתחילת 2013.

Thornburg, כפי שעולה מאתר הבית של הקרן, הוקמה לפני 30 שנה, והיא מנהלת פורטפוליו ששוויו 84 מיליארד דולר. באמתחתה יש שבע קרנות אקוויטי ותשע קרנות אג"ח. מייסד ויו"ר הקרן הוא גארט ת'ורנבורג (Garrett Thornburg), שהיה בעברו מבכירי בנק ההשקעות בר-סטרנס.

מבדיקת "גלובס" עולה כי הקרן נמנית עם בעלי עניין בחברות ציבוריות, אחרות דוגמת קרניבל קרוז (9.4%) וענקית ההשקעות KKR (החזקה של 8.2%).

באלוט המצב הפוך

ומסתבר שצ'ק פוינט אינה היחידה שקיבלה לזרועותיה באחרונה בעלת עניין מוסדית חדשה. מדיווח שהגישה אלוט תקשורת בסוף השבוע האחרון לרשות לני"ע האמריקנית, עולה כי קרן ההשקעות Turner Investments, היושבת בפנסילבניה, הגיעה להחזקה של 5.2% בחברה נכון לסוף דצמבר 2012. אלוט, שמספקת ציוד תקשורת לניטור וניתוח תוכן ואפליקציות שנצרכים על ידי המשתמשים ברשת האינטרנט, איבדה בשנה האחרונה 18.4% משוויה (52% מהשיא אליו נסקה בספטמבר האחרון), ונראה כי Turner מאמינה כי מחירה הנוכחי מהווה הזדמנות קנייה. החברה נסחרת לפי שווי של 426 מיליון דולר.

בשונה מצ'ק פוינט, בעלת העניין החדשה באלוט היא המשקיע המוסדי הקטן ביותר בחברה, בעוד קרנות פידליטי הן המשקיע המוסדי הגדול ביותר (ראו טבלה). פידליטי, כך זה נראה, הגדילה החזקותיה באלוט באופן משמעותי רגע לפני שהמניה החלה להתדרדר מטה בסתיו האחרון, כך שהקרן לא ממש רווה נחת מהחזקתה זו.

בעלי העניין בצ'ק פוינט
 בעלי העניין בצ'ק פוינט

בעלי העניין באלוט
 בעלי העניין באלוט