התרגילים שיסייעו לבקהאם לא לשלם מס בצרפת

הכוכב הוותיק יתרום את כל שכרו, כ-800 אלף אירו בחודש - לצדקה ■ הדבר צפוי לסייע לו להתחמק מתשלום מס על הכנסותיו השנתיות, שמוערכות ב-30 מיליון אירו

פרטים חדשים מתחילים להתברר סביב החתימה של דייויד בקהאם בפ.ס.ז' הצרפתית עם סגירת חלון ההעברות בשבוע שעבר. הכוכב האנגלי, שהצטרף למועדון שנמצא בבעלות קטארית, הודיע שהוא יתרום את כל שכרו, המוערך ב-800 אלף אירו לחודש, למען קרן צדקה לילדים.

עם זאת, מומחי מס טוענים כי "ההחלטה" של הקשר בן ה-37 לתרום את משכורתו נובעת קודם כל משיקולים כלכליים. עיתון ה"לה פריזיאן" מפרסם כי למעשה הקבוצה הצרפתית תשלם את שכרו באופן ישיר לארגון הצדקה, ובפועל תעניק לו את שכר המינימום לכדורגלן בליגה הבכירה בצרפת - 2,200 אירו לחודש. במקביל לכך, צוות היועצים הפיננסיים של בקהאם הבהיר לו כי ה"תרומה" שלו תמנע משלטונות המס הצרפתיים לגבות ממנו נתח מהכנסותיו השנתיות האחרות, מספונסרים ועסקיו האישיים ברחבי העולם, שבשנת 2012 עמדו על קרוב ל-30 מיליון אירו. הונו האישי הכולל עומד על כ-185 מיליון אירו.

על-פי חוקי המס בצרפת, המיסוי המקסימלי, על שכר של 150 אלף אירו ומעלה בשנה, עומד על 45% - והוא כולל את כל ההכנסות של המשתכר, המקומיות והעולמיות כאחד. עם זאת, הוא תקף רק למי ש"מתגורר בצרפת לצורכי מס" - כלומר נמצא במדינה לפחות חצי שנה. בקהאם, מצידו, הקפיד להצהיר כי "חתמתי על חוזה בפ.ס.ז' לחמישה חודשים". אשתו של בקהאם, ויקטוריה, שהונה הכספי מוערך אף הוא בעשרות מיליוני אירו, הודיעה כי תתגורר בלונדון, וכך תסייע למעשה לבעלה לטעון כי הוא אינו מתגורר בצרפת לצורכי מס. בנוסף, בקהאם לא מתכוון לרכוש דירה בפריז ולהישאר בכל תקופת החוזה בבית מלון.

יתר על כן, התרומה לארגון הצדקה עשויה לשחרר את "בקס" ממסים נוספים שמוטלים בצרפת, למשל "מס עושר" של 1.5% בגין נכסים השווים יותר מ-1.5 מיליון אירו.

אגב, בקהאם בכל מקרה לא יבזבז את חמשת החודשים הקרובים רק בהתחמקויות מתשלום מסים ומבלי להכניס כסף חדש לכיסו: באתר של פ.ס.ז' כבר ניתן לרכוש חולצות רשמיות ("רפליקות") של בקהאם במחיר של 100 אירו. לפי עיתון "הטיימס", החברות הלונדוניות שבבעלותו יקבלו נתח ממכירות החולצות האלו, כמו גם ממכירות מרצ'נדייז נוספות של הכדורגלן הוותיק.