כת"ש מאשרת חשיפת "גלובס": מוכרת חצי מכיתן סנטר

(עדכון) - אקרו נדל"ן תרכוש 50% מהמתחם בהדר יוסף תמורת 80 מיליון שקל ■ כלל תעשיות תרשום רווח נקי של 40-50 מיליון שקל מהעסקה

המיליארדר לן בלווטניק מממש פנינת נדל"ן שירש מנוחי דנקנר: כלל תעשיות , שעברה אשתקד לידי בלווטניק, חתמה על הסכם עם חברת אקרו נדל"ן שבבעלות צחי ארבוב ואילן קפון, שלפיו תמכור לאקרו 50% ממתחם כיתן סנטר בצפון תל-אביב (שכונת הדר יוסף) תמורת 80 מיליון שקל. העסקה נחשפה אמש ב"גלובס" וכת"ש אישרה הבוקר את החשיפה בדיווח לבורסה.

מחיר העסקה משקף שווי של 160 מיליון שקל למתחם, שהיה רשום עד לאחרונה בספרי כת"ש לפי שווי של 8 מיליון שקל בלבד. כלל תעשיות תרשום רווח נקי של 40-50 מיליון שקל מהעסקה.

על המגרש חלה תוכנית בניין עיר מאושרת להקמת שני מגדלים, בני 12 ו-16 קומות, הכוללים 143 יחידות דיור בנות 75-100 מ"ר, נוסף על כ-5,000 מ"ר שטחי מסחר ומשרדים. המתחם משמש כיום כאזור מסחר הכולל חנויות ובתי קפה, המושכרים לחברות בנות של כלל תעשיות, בין היתר לסניף של רשת האופנה גולף. בכוונת אקרו נדל"ן וכת"ש להגדיל את זכויות הבנייה הקיימות במתחם ל-200 יח"ד ו-10,000 מ"ר נוספים עבור שטחי מסחר ומשרדים.

את הצדדים בעסקה, אקרו נדל"ן וכלל תעשיות, מייצגים עוה"ד אמיר חן ועמרי שילה ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', משרד בו היה שותף יו"ר ומנכ"ל כת"ש, אבי פישר (שחצה את הקווים לבלווטניק מקבוצת אי.די.בי).

כאמור, עד העברת השליטה בכת"ש לידי בלווטניק, שהושלמה ביולי 2012, היה מתחם כיתן סנטר רשום בספרי החברה בשווי היסטורי של 8 מיליון שקל בלבד. זאת, למרות שכבר בשנת 1996 אושרה במתחם תוכנית בניין עיר ל-143 יחידות דיור.

לאחר העברת השליטה ציינה כת"ש בדוח הכספי לרבעון השלישי אשתקד, שפורסם בחודש נובמבר 2012, כי היא החלה בביצוע פעולות לקידום תוכנית בניין עיר חדשה במתחם, הנבחנת על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב. נוסף על כך מסרה כת"ש, כי התקבלה בחברה הערכת שווי מעודכנת משמאי המקרקעין ארז כהן, האומדת את שווי הנכס - בניכוי היטלים ומיסים - בכ-130 מיליון שקל.

"המכירה גילמה ערך מלא לכת"ש"

בעיריית תל-אביב אישרו היום כי בכוונתם להגדיל את זכויות הבנייה החלות במקום: "תוכנית המתאר קבעה את האזור כמגורים עם מוקד תעסוקה שיחוזק ויתוגבר לשם כך בזכויות בנייה. היזם ביקש לקדם תכנון חדש, המשנה את מיקום ייעודי הקרקע המאושרים בתוך המתחם, ומוסיף זכויות, עבור אותם שימושים קבועים. ההצעה תועבר לבחינת צוות התכנון".

מקבוצת אי.די.בי נמסר, כי "בחודש יולי 2012 השלימה אי.די.בי פתוח עסקת מזומן למכירת 49.9% מהחזקותיה בכת"ש לחברת אקסס של לן בלווטניק, במחיר ששיקף פרמיה של 42% על מחיר השוק של מניית כת"ש. מטבע הדברים, סכום זה גילם בתוכו את ערכה הכלכלי המלא של קבוצת כת"ש, על כלל החברות והנכסים שבה".

בעסקת המכירה של מניות כת"ש שילם בלווטניק לאי.די.בי 1.27 מיליארד שקל, מחיר אשר שיקף שווי של 2.55 מיליארד שקל לחברה. בלווטניק ביצע את הרכישה באמצעות חברה אמריקאית שבשליטתו, Industries Access. בשל מגבלות רגולטוריות שחלות על חברות אמריקאיות, לא יכול היה בלווטניק להגדיל את השקעתו בכת"ש מעבר ל-50%.

החזקותיה העיקריות של כת"ש הן חברת כלל ביוטכנולוגיה (56.8%), נייר חדרה (59.1%), גולף (62.1%) ובעיקר משאב (75%) - חברה המחזיקה בבעלות על מונופול המלט נשר, וב-50% מחברת תעבורה (את היתרה מחזיקה משפחת לבנת), העוסקת בשירותי הובלה, תשתיות ולוגיסטיקה.

את תשעת החודשים הראשונים של 2012 סיימה כת"ש עם רווח של 17 מיליון שקל. נכון להיום נסחרת החברה לפי שווי של 2.1 מיליארד שקל.