מט"ח: הדולר היציג התחזק בכ-0.2% ל-3.691 שקלים

האירו היציג נותר ללא שינוי על 5 שקלים ■ FXCM: "די ברור שאנחנו לקראת מיצויו לעת עתה של הראלי המרשים בשווקים הפיננסיים - למפנה הזה, אם יתרחש, יהיה גם השפעה על שוק המט"ח"

המסחר במט"ח מתנהל היום (ג') בהתחזקות קלה של הדולר מול השקל ובהחלשות של האירו מול המטבע המקומי. הדולר היציג התחזק בכ-0.2% מול השקל לרמה של 3.691 שקלים ואילו האירו נסחר ביציבות מול השקל סביב 5 שקלים. בעולם נסחר צמד האירו/דולר סביב 1.348 אירו. הין נסחר מול הדולר ביציבות סביב 92.35 ין.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה שלילית, כאשר מדד ה-S&P 500 רשם את הירידה החדה ביותר ב-2013, ברקע לירידות החדות שנרשמו בבורסות אירופה. כעת, המשקיעים תוהים האם זהו רק תיקון זמני שמגיע לאחר שהמדדים הגיעו לשיאים שלא נראו שנים, או שמא מדובר בהיפוך מגמה. הבורסות באסיה רושמות היום ירידות ונסוגות משיא של 18 חודשים.

במחלקת המחקר של FXCM סבורים כי "די ברור שאנחנו לקראת מיצויו לעת עתה של הראלי המרשים בשווקים הפיננסיים וזו תהיה הזדמנות טובה לעצירה ומימוש רווחים, כמו בכל מגמה. כאשר זרם דוחות הרווח החיובי ייפסק, השווקים יחזרו לעסוק בצרות אחרות, כגון הבעיות במדינות מוכות החוב בגוש האירו, וסוגיות התקציב בארצות הברית. למפנה הזה, אם יתרחש, יהיה גם השפעה על שוק המט"ח העולמי".

במחלקת המחקר של ATRADE מציינים כי "בזירת המט"ח המקומית, הדולר האמריקני צפוי להתחזק מול השקל על רקע התחזקות הדולר בעולם, היות והשטר הירוק נחשב למטבע חוף מבטחים. דבר נוסף שעלול להוביל לכך שהדולר ייחלש משמעותית בקרוב הוא הסלמה בצפון הגורמת לבריחת משקיעים בד"כ ולפגיעה בערכו של המטבע המקומי".